tisdag 7 januari 2014

Tillbaka i vardagen

Go´ kväll på er alla! 

Bilderna har inget med texten att göra.   Hittade de här i macen, lite bortglömda ;) 
Jaha, då var man tillbaka i vardagen igen, efter 17 underbart ljuvliga härliga lediga dagar. En lång ledighet som bjudit på avkoppling, umgänge med nära och kära, pubrunda med Mannen i mitt liv, fyndshopping och en del filmer. 

Jag har förstått att det är många som känt sig rastlösa på slutet av denna ledighet och längtat tillbaka till sina jobb. Jag erkänner att jag inte sällar mig till den skaran. Jag stortrivs i mitt hem och nog hade jag kunnat sysselsätta mig några dagar till! ;) 

Jag hade kunnat rensa lite fler skåp och annat som jag hade tänkt att hinna. Nu blev det bara en rensning i vår walk-in-closet och det gjordes först igår ;) Men, men... nu är vi tillbaka i vardagen och visst är det skönt att komma in i rutiner igen. Vi gick all-in med rutinerna här och hade lite tisdagsfika. Semlor, alldeles för tidigt egentligen enligt mig, men kan man spara granen till efter trettondagen, så kan man starta med semlorna tiiiidigt också ;)

Granen är förresten utkastad nu. Gjorde ett ryck direkt efter jobbet och plockade av allt pynt med hjälp av döttrarna. Tack och lov att Mellantjejen var med och trasslade ut ljusslingan, annars hade jag klippt isär den ;) 
Det känns i hela kroppen att man inte är van att gå upp i tid och jobba en hel dag. Trött! Jag ska nog ta och förflytta mig upp i sängen inom en väldigt snar framtid. 

Har ni också jobbat första dagen idag, förresten? 


Maria

13 kommentarer:

  1. Mysiga bilder. Och jag hade precis som du gärna haft fler lediga dagar. Jag tror att denna långa julledighet med hela familjen var den bästa ever:)
    Började med en lite kortare dag idag, men jag känner mig ändå trött. Och inte hjälper det att regnet öser ner ute.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jobbar första dagen i morgon och jag håller med dig, hade gärna haft ännu längre ledighet.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Första dagen idag... phu :-) Jag har inte heller problem att sysselsätta mig här hemma :-) Hade varit gott med nåååågra dagar till. Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Vilket fönster.. Så fint, så fint. Ja lite mer ledighet hade jag kunnat tänka mig . Skönt när man inner pyssla klart. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. På fredag blir det jobb kram Diana

    SvaraRadera
  6. Ja det är skönt att det är vardag igen, jag har jobbat till och från hela tiden, så det har blivit varvat jobb ledighet. Men nu är det ingen helg förrän påsken. Ha det bra. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  7. Det är lite både och det där med att vara hemma, det är sååå skönt men jag blir också lite rastlös men sen när man jobbar ja då vill man ju vara ledig!
    Jag ska under våren ta lite föräldradagar...
    Ha en fin onsdag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. God morgon vännen!
    Underbart fönster..och ljusstakarna var såå fina!!
    Ja du..jag önskar att jag kunde jobba..men är som det är! Så här är det ledighet eller semester året om...men gäller att göra det bästa..även av det!!
    Ha nu en fortsatt mysig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Ledigheten är egentligen slut, men jag startar med en ofrivillig ledighet - sjukskrivning för att försöka dra ner batteriet i duracellkaninen som springer som en galning runt i min kropp.
    Det är svårt, måste jag erkänna... men jag ska vinna den här kampen och använda hjärnan till massor av trevliga positiva tankar!! Så även bloggen ska försöka fyllas med bara positiva energier, för att hjälpa mig själv där!! ( Nu känns det nästan som jag "klagar" igen... Det var inte meningen
    Japp, här åkte granen ut tidigt, då barren släppte bara ytterdörren öppnades och stängdes... Och maken tog hand om ljusen på den!!
    Onsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  10. Gillar rutiner och vardagar faktiskt. Känns helt ok att det är som vanligt igen, om man nu kan säga så när man just flyttat in,... En långpromenad med hunden i kallt regn, nödvändigt ont. Sånt som känns bättre efteråt...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  11. Hej hej mysfia där!
    haha... jag behövde bara komma till jobbet igår så längtade jag hem igen.. så jo jag skulle nog kunna vara hemma lääänge igen nu o pyssla o dona. Men sanningsenlig så får jag nog mer då allt är som vanligt. Då jag är ledig går jag lixom i sloxmotion och tycker att jag har sååå mycket tid på mig.
    Vilka fina bilder du hittade i macen..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  12. Den här ledigheten tror jag egentligen inte jag kom ner i varv alls pga av olika orsaker, så jag hann liksom inte ens börja rensa och göra allt det jag tänkt, men det får bli till sommarsemestern i stället och det känns ändå okej att vara tillbaka i rutinerna igen.

    Mysigt med tisdagsfika och semla :)

    Ha det gott!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  13. Vad fint du har det, jättefina ljusstakar! Stort gilla på dem :) Och jag håller fullständigt med dig, jag hade gäääärna haft mer ledighet, oj så tungt att börja igen efter en lång ledighet. Men vips är man inne i den vanliga lunken igen :)

    Många kramar aka

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...