söndag 19 januari 2014

I mina händer - Ett halsband!

Bloggutmaning - "I mina händer"

Jag gillar bloggutmaningar, där det finns ett tema. Man får tänka till lite och inspireras av andras tolkningar och tips.
När jag läste om utmaningen hos Mitt hem är min borg så var det inte svårt för mig att hänga på. Jag gillar ju att skapa med händerna! 
Första söndagen ut, får det bli ett halsband som jag knåpat ihop för flera år sedan, men inte använt så ofta. Men jag gillar det mer och mer, och det känns "lite i tiden" med sina olika metallfärger, guld, koppar, silver ;) Tittar ni noga, så ser ni också ängeln med sina bronsfärgade vingar! :) 

Om ni gillar att skapa med händerna, och kanske också
bloggutmaningar, så ta er en titt in här där ni kan läsa och se mer från utmaningen!


Maria

12 kommentarer:

  1. Jättefint! Du är så duktig! Jag brukade sticka massor tidigare, nu var det länge sedan. Jag saknar det. Broderade en kudde som gav mersmak så jag drog igång ett stort projekt som fortfarande inte är klart. Borde ta tag i det!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Superfint halsband, och definitivt ett halsband i tiden!! Har gått igenom dina filmtips och tänkte prova spökfilmen, som jag redan glömt namnet på... :o
    Laddar ni ner filmer (hyr från Viasat) eller från butik, eller kanske köper dom?!
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  3. Superfint! Jag gillar verkligen dina halsband Maria, konstigt att inte M köpte ett av dig till mig Tur att jag ar några Mariahalsband i alla fall.:-) Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Jag gillar också tolkningarna på bloggutmaningarna :-) usch så
    Tråkigt att du blivit sjuk och inte kunde följa med på festligheter...
    Hoppas du mår bättre idag!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Jättefint! Duktiga du. Jag gillar ju att sticka, och en ny grå sjal är precis klar.
    Trevlig söndag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Jättefint!
    Jag höll också på med pärlor och silver, gick t o m kurs i silversmide, men nu var det länge sen jag gjorde nåt. Nu är jag bara lite sugen på att sticka o virka, men jag har inte packat upp mina garner ännu... Sen får vi se vad det blir för något... Kanske jag ska anta utmaningen också....?
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  7. Har du piggat på dig nu? Hoppas du slipper kräksjukan!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Snyggt! Kul med den lilla söta ängeln! Jag har inte gjort halsband men det här var så snyggt att jag verkligen blev sugen att prova på det. Förstår att det stått sig över tid, det är verkligen fint!

    SvaraRadera
  9. Lika inne nu som då, jättesnyggt halsband. Hoppas du mår bättre vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Jättefint halsband! Helt i min smak. Jadå, nog ser jag ängeln.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Vilket jätte fint halsband. ha det gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Kul med utmaningar man känner att man är på G på! Fint halsband! Att skapa med händerna är bland det roligaste som finns :-) Håller med!

    SV: Jag fick klartecken från Mia på Styleroom. Bilderna får vara kvar på min blogg :-) Det var helt ok!

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...