torsdag 23 januari 2014

Beställt ny matta ( och ett budget-tips)

Mattan som ligger under vardagsrumsbordet...


Nej, det var inte alls länge sedan jag köpte den och bytte ut den föregående. Nej, det var strax innan julen 2012, alltså bara ett drygt år sedan. Men vad spelar det för roll, när man upptäcker att lilla vovven (Ja, det måste vara han, för den stora skulle aldrig göra något sånt!) har tuggat på hörnet, så mattan är inte så snygg längre ;) 
Vilken tur då, att man inte lagt ner mycket mer än ett par hundralappar på den! ;) Nu har jag beställt en ny. Faktum är att jag såg den nya mattan innan jag såg att vovven hade tuggat på den gamla, och funderade på om det kunde vara något för vår "kontorshörna" där uppe på övervåningen, i allrummet? Det var en matta jag gärna ville ha! Men som sagt, så upptäckte jag ju att den lille rackaren tuggat sönder hörnet. Och då slog jag till på mattan direkt! :) Den kommer bli perfekt i vardagsrummet! 
Döm om min förvåning, när jag berättar för Mannen i mitt liv om den nya mattan, och att Ferry måste ha tuggat sönder den, och han svarar helt lugnt:
- Ja, den där mattan börjar ha gjort sitt!  (????)
Jag som nog hade väntat mig att han skulle sucka och beskylla mig för att ha tuggat sönder den, eller förstört den på annat vis, bara för att få köpa en ny ;) :) Om allt går som det ska, posten håller vad den lovar, så har jag den idag ;) 


Via
Visst är den väl snygg!? Med lite rabatt så kostade den bara 300:-. Liiite mer än den förra ;) Visst påminner den en hel del om denna mattan? I alla fall till mönstret ;)


Via

Priset och säkert även kvaliteten är den stora skillnaden! Men för de pengarna som det skiljer kan lilla vovven tugga sönder många matt-hörn ;) Det får bli mitt lilla budget-tips på matta, om ni gillade mönstret, på dem? ;)


Och tro nu inte att jag går runt och sippar på bubbel, mitt i veckan! Bilden är gammal och ligger i min dator! :) 




Maria



18 kommentarer:

  1. Ha Ha! Jag trodde nästan att det var du som tagit en tugga Maria. Vilka prisskillnader och dom är verkligen lika varandra till utseendet, säkert inte samma kvalitutta men vadå??? Har man hundar så har man. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Åh, me like! Jättesnygg och i mörkbrunt fanns den också!

    SvaraRadera
  3. Mönstret är ju i stort sett identiskt men bara lite mindre! Den kommer att bli kanonfin under bordet! Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Ibland kan det vara bra när såna saker råkar hända. Då kan man köpa ny utan att tycka det är jätte onödigt! :)
    Jag har svårt att slänga saker som är hela, så när saker väl går sönder känns det så skönt för då kan jag verkligen slänga den.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Vilket kap!!
    Den mattan kommer bli jätte fin i ert underbara vardagsrum..;)
    Kram katarina

    SvaraRadera
  6. Har också tittat på den billiga mattan och undrat vart orginalet fanns. Gud vilken skillnad i pris. Jag skulle ta den billiga, för när den gjort sitt skulle jag ändå vilja ha någon ny om jag känner mig själv.
    Kommer bli jättefin hos er. Är lite sugen på ert bord också, men jag har ju bara haft brickbordet från rif ca två år, så J skulle bli galen på mig... Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Vilken fin matta och vilket bra pris och maken är med på det, kan det bli bättre!!!
    Vad trist att den lilla hunden har tuggat på den gamla mattan men som sagt bra så att du kunde skaffa en ny.
    Hoppas du får den idag och sen att vi kan få se lite bilder.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  8. Så snygg matta. Kommer bli jättefin där. Spännande att se hur det ser ut sedan.
    Lykke har bitit på ena hörnet på vår matta i köket. Vet inte riktigt vad jag vill ha för matta istället.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Vilket fynd! Jättefin matta! Men ajabaja vovven!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Klart en liten vovve måste smaka på mattan, det hör ju till liksom!
    Gäller bara att inte ha dyrare mattor än man kan glädja sig åt att få köpa en ny!
    Supersnygg matta du hittat, den passar ju helt perfekt hos dig!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  11. Så fin! Hoppas stt vovven håller sig på mattan;-)
    Kram Stina

    SvaraRadera
  12. Hm så är det ibland med djur. . . vår lilla kisse strejkade när vi var borta och hade kissat ner både här och där. . .

    Fin matta! Jag köpte mig en yogamatta i dag för samma peng ;-)

    Kram N

    SvaraRadera
  13. Ha, ha vilket litet busfrö, käka matta.......vilken ursnygg matta som passar perfekt hemma hos er. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  14. Superfin matta till ett fyndpris ju! Och lite tur i oturen då att vovven käkat lite på mattan;)
    Locktången heter Curl Secret från Babyliss och jag är själv lite sugen på den:)

    Kram fredrika

    SvaraRadera
  15. Vi satsar också på budget mattor så vi kan byta oftare. Jag tycker de blir småsnuskiga med hundarna efter ett tag. Kram Anette

    SvaraRadera
  16. Men vilken suuupersnygg matta! Nästan tur att olydiga vovsingen bet sönder den förra för oj vilken hit! Och priset är ju också helt perfekt. Ser verkligen fram emot att se mattan på plats sen :)

    Helgkramizar aka

    SvaraRadera
  17. Jag har inga hundar att skylla på, lille N kanske man kan skylla på ;-) jag har inte heller så dyra mattor så då är det ok att kunna byta ut ibland istället!
    Ha en fortsatt härlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  18. Så fin inredning du har! Gillar både gamla och nya mattan. Haha, man är så van vid både champagneglas och vinglas på alla bloggar kors och tvärs, vardag som helgdag, så jag reagerade inte ens på ditt glas. Vet inte om det är bra och dåligt :-)

    Bra fynd du gjort, hur som helst.

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...