söndag 26 januari 2014

I mina händer - pappersjobb ;)

Dags igen för utmaning!


Söndag och utmaningen "I mina händer" går vidare. Denna söndag har jag valt att visa upp ett "pappersjobb". Jag brukar sällan, typ aldrig, pyssla med papper. Men i julas lockades jag att göra en pappersgran (Som i och för sig gjordes klart av dottern med pojkvän ;) och nu såg jag någonstans på nätet, denna variant. Som en diamant, nästan. 

Om någon är sugen på att vika en diamant, så kommer det några bilder som visar hur man gör:

Välj en bok med minst ca 250 sidor, riv bort pärmen. Vik nedre hörnet in mot bokens mitt.

Vik det övre hörnet på samma sätt, in mot bokens mitt.


Fortsätt likadant med alla sidorna. När alla är vikta, fäster man ihop första och sista sidan med lim, tejp, eller som jag gjorde med gem, till en diamant. 

Nyfikna på fler tolkningar av utmaningen? Titta in HÄR för att inspireras!



Maria

19 kommentarer:

  1. Jag brukar heller aldrig hålla på med sånt pyssel! Jag får min del av pyssel på jobbet! Men de där granarna har ju synts till lite överallt nu i vinter och jag tycker att de är superfina! Den här diamanten också!

    Japp jag ska på bloggeventet! Ska bli kul att ses IRL!! Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Kul att du visade hur man gör. Har varit nyfiken på dessa och diamantformen var ju jätteläcker! Passar kanske bra under julen, slötitta på någon mysfilm, tugga på knäck och vika papper och se fram emot ännu en ledig dag. Roligt att du vill vara med!

    SvaraRadera
  3. Bra, då vet jag hur man gör. Fint! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Fin!
    Jag var på väg att äntligen göra en sådan där vikt julgran av en bok. Kom till och med ihåg att åka till secondhand affären för att leta efter en bok att vika. När jag kom dit så hade de stängt tills långt efter nyår. Det som var i mitten av december. Ja luften gick liksom ur då! Kanske skulle jag åka dit nu och göra en gran eller något annat i god tid så att jag har en till jul i slutet på året om typ 11 månader.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Åh, vilken terapi.... Men läckert blir resultatet!! Tackar och bockar för filmtipste på The Conjuring, blev skräckslagen och stängde av efter halva filmen...*SKRATT* Såg det mesta av filmen, bakom kudden!! Ha ha ha, vilken kyckling va...?!!
    Tar nåt mer att skratta åt nästa gång!
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att det är så snyggt med vikta boksidor så där, men har så svårt för att faktiskt sätta mig och göra det själv. Det känns som om jag förstör boken (och det gör man väl iofs). Men kanske ska jag prova ändå!

    SvaraRadera
  7. Jag gjorde mig en gran och har funderat på om jag ska vika mera....? Rätt skönt terapiarbete.

    Ha en skön söndag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Wow, vad fiffigt! Och fint. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Wow läckert o en snygg inredningsdetalj, undrar om mitt tålamod är redo för ett sådant pyssel.....Ha en mysig kväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Kul idé!

    Ha en fortsatt skön söndag. Har firat, firar och kommer fira :-)

    Kram N

    SvaraRadera
  11. Vad fint! Jag har tyvärr inget tålamod med pyssel, men jag skulle ju kunna leja dottern....

    SvaraRadera
  12. De är fina de där diamanterna av vikt bok! Ha en go söndag!

    SvaraRadera
  13. Snyggt och läckert! Jättekul id é !

    Ha en fin vecka Maria!

    KRAM

    SvaraRadera
  14. Så fint! Såg många av de där fina granarna men jag fick ingen gjord själv. ;) kram Suss

    SvaraRadera
  15. Jag har sett och inspirerats av dom här diamanterna hela julen.. men inte orkat... tog det lång tid? :P
    Din blev jättefin!
    Ska bli kul att se om du antar fler utmaningar :)
    Kram Kram

    SvaraRadera
  16. oj vad fint det blir, kan tänka mig att det är en bra terapi att skapa dessa. kram på dig Maria!

    SvaraRadera
  17. Men å va fint!
    Vet du det där måste ju vara det mest perfekta pyssel man kan göra på semestern...;)
    Jag menar.. man köper en billig pocket, läser den i solstolen...se sitter man i skuggan o viker en sån där..;)
    superfin!
    Kraaam Katarina

    SvaraRadera
  18. Du är så pysslig :) kram Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...