lördag 18 januari 2014

Vad är väl en bal på slottet…

Ja, nu var det kanske inte riktigt en bal på slottet jag går miste om...


Uppklädd i den bruna klänningen från Desigual, sminkad och förhoppningsvis ganska så snygg skulle jag haft en trevlig kväll i min gamla hemstad. Middag på lokal med familj, svärföräldrar, svägerskor och hela baletten. Firandet av min svärmor, som fyller 70 kommande veckan. 
Istället vaknar jag upp febrig, matt och med en kropp som känns som plogbilen har kört över. (Ont i kroppen började i och för sig igår, men inte trodde jag det skulle bli så här?!) Så nu ligger jag här i soffan; blek, osminkad, tråkig i håret och iklädd en allt annat än snygg blå mysdress i velour... ;) Inte alls vad jag hade tänkt mig! :(  Jag är ändå glad så länge det inte blir kräksjuka av eländet, med tanke på att jag har ett par kolleger som insjuknat de sista dagarna!
Orkar inte ens bry mig om att byta kanal på TV, som bara visar sport. Har hört på både rally- och skidkommentatorer nu ;) Kanske ska kolla efter något annat ändå? Något som piggar upp mig lite i alla fall? En mysig film kanske man kan hitta? 


Jag har åtminstone gulligt sällskap vid min sida! ;) =)


Maria

14 kommentarer:

  1. Fy så trist! Tack snälla för tipsen om lampor, jag blev jätteglad. Nu ska det bli pyssla av. Jag känner mig också helt slut kanske inte överkörd av plogbilen men trött i kroppen. Kan ju inte börja med att vara sjuk så det blir soffan här med+ en mysig inredningstidning. Krya på dig Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt när man sett fram emot något roligt. Men om en månad får du klä upp dig igen, när vi ska ses.
    Kram och krya på dig.
    Helena

    SvaraRadera
  3. Men fy vad trist! Tråkigt att missa kul happenings också! OCH att vara sjuk under helgen! Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Vad tråkigt! Hoppas du snart blir frisk igen. Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Då är det rätt illa om man inte ens orkar byta kanal! jobbigt. Krya på dig1

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Åh nej så trist ! Stackar dig! Krya på dig i massor.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Vill du bli lite sådär lagom fnissig och glad att du inte är i den åldern, så kan du kolla på Elsas Värld på TV3Play. Jag fnissar hysteriskt och de är lagom långa... Sånt som man ser när man inget annat kan göra, typ,,,
    Trist att det inte blev nåt party för dig. Men ibland så kan man bara konstatera faktum. Krya på dig!
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  8. Krya på dig! Film är aldrig fel! Tips tas gärna emot:) Kramar Nilla

    SvaraRadera
  9. Men fy så trist att missa en rolig kväll med nära o kära. Krya på dig vännen o en rolig men crazy film som jag kan tipsa om är Paul, sån är min humor.....Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Men fy så trist att du skulle bli sjuk just denna helg o missa kalaset med familjen. Krya på dig!!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  11. Usch stackare dig men det ser ganska mysigt ut.....inte kul att vara sjuk klart. Krya på dig. Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Nnnnnnaaaaaw.. vilket gullig sällskap du har!
    e sån liten gör ju att man känner sig lite bättre bara av att de roget ligger vid ens sida..;)
    Krya på dig fina du och fy så trist att bli tvungen att stanna hemma från en mysig fest!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  13. Krya på dig vännen. Hoppas det kan bli bal på slottet en annan gång.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  14. Oh, no!! Är du sjuk? Hoppas det inte blir något långlivat utan att du snart blir frisk igen!
    Fint halsband du har gjort!
    Varma krya-på-dig-kramar!
    Judita

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...