måndag 6 januari 2014

Nä, granen fick stå kvar någon dag till ;)

Detta är verkligen inte likt mig!


Inte alls likt mig att ha granen kvar när trettondagen passerat. Men i år fick det bli så. Stjärnor och ljusstakar hänger och står också kvar i fönstren. Det är inte heller likt mig. Jag brukar vara ur-less på pyntet och det ryker med väldig fart i trettonhelgen. Alla granris-girlander och det "juliga" pyntet är dock borta. 
Jag vet inte, men det kan ju vara så att det där ordet "vinterpynt" har med det hela att göra? Julen är slut, men vinter är det ju, även om det är snöfritt. Eller? ;) Det finns inget rött pynt så långt ögat når, och granen är fortfarande så himla fin så den får stå kvar liiiite till. Men jag tror den ryker i morgon kväll, faktiskt. När jag kommer hem från jobbet i morgon kväll, så känns det nog konstigt att ha den kvar, när jul-lovet är slut ;) Om jag känner mig själv rätt, så ryker nog stakar och stjärnor också innan fredagen är här. Jul-ledigheten är slut och vardagen tar vid. 

Har ni plockat bort allt julpynt eller vinterpynt, eller vad ni nu har? ;)


Maria

16 kommentarer:

  1. Gran och pynt är borta sen i går. Stakar och stjärnor får nog vara kvar veckan ut i alla fall. De känns inte så juliga ;)

    SvaraRadera
  2. Nope! Eländet är kvar, mest för ljusens skull, det är ju ändå så mysigt nu när det är så mörkt. Men jag hör hur den barrar och kulorna rasar ner, minst en om dagen, så idag är det nog sista kvällen som den får vara kvar. Imorgon säger vi bye, bye!
    KRAM!
    Judita

    SvaraRadera
  3. Jag plockade bort det mesta i torsdags redan, och i lördags åkte ljusstakar och stjärnor. Nu välkomnar jag våren. Och så ska det bli kallare på fredag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Min gran åkte ut igår...genom balkongen! :)) Allt barr låg på golvet!
    Kramar viktoria

    SvaraRadera
  5. Min åkte ut idag och gissa om jag njuter nu. Allt är bortstädat julen är ett minne blott... Ha en bra dag i morgon. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Mitt tomteröda är kvar, jag hade inte mycket men lite rött tillhör julen tycker jag. Stakarna åker först till helgen....Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Vilket vackert julpynt du har i din gran Maria! Förstår att du vill njuta ett tag till av allt det vackra. Vår gran for ut igår, men pga. allt barr, annars hade den fått vara kvar inne ett tag till. Hos oss hålls på traditionerna, tjugondag knut :)

    Kraaaaaam aka

    SvaraRadera
  8. Julpyntet åkte ner i lådan nu i helgen. Visst blir det lite tomt och så, men samtidigt gott att få undan det :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Allt utom ljusstakar är borta kram Diana

    SvaraRadera
  10. Hej - här är en som ska på bloggeventet -- vink vink! kram Milla

    SvaraRadera
  11. Förstår att det får vara kvar liite till! Det är ju fortfarande så mörkt och dystert, så då är det lite mysigt att ha det kvar!
    Här är allt borta! Så skönt när det väl är det! Ljust och fint..vita krispiga tulpaner och andra blommor..så mysigt!
    Önskar dej en härlig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  12. Granen rök igår och tomtarna förra veckan. Ljusstakarna är dock kvar en stund till.
    Får hoppas på lite snö snart så det blir ljusare ute!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  13. Smyger undan det röda längre o längre bort, bakom gardinerna för julstjärnorna, som mår förvånansvärt väl fortfarande... Jag skulle gärna börja greja i uterummet redan, plantera o sånt, men det ska ju bli kallare nu, så man får väl ge sig till tåls lite till...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  14. Här är allt borta, brukar ta bort det ganska tidigt då jag går all in till advent.
    Fint pynt du har i granen.
    Önskar dig en bra start på veckan.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  15. Det är ju så mörkt så det är mysigt med mysbelysning från granen. Men våran ryker snart också!
    Ha en fin kväll!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  16. Granen åkte för längesen men ljusstakar o stjärnor får stå kvar till helgen, kommer bli så mörkt o tomt utan dem...Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...