lördag 4 januari 2014

Ännu ett fint fynd och klänningen på ;)

En "koffertbyrå" har flyttat hem till whiskyhörnan!


Hade lovat Mellantjejen att åka med henne till Jysk idag, för att köpa en stor spegel till hennes rum.

Besöker den butiken enbart då jag ska ha något speciellt där, vilket är typ aldrig. Men idag är jag glad att vi hade ett ärende där. Eftersom jag sprang på (ja, nästan ordagrant faktiskt ;) den här snygga koffertbyrån! Så klart kunde jag inte motstå den! Den liksom bara ropade -"Maaaaariaaaaa! Kööööp mig!!!!Jag är precis i den stil du gillar! ;) Och visst är den, det! Helt i min stil! =) (Har tittat på flera liknande, riktigt dyyyra skönheter, faktiskt!)

Som klippt och skuren att ha som litet bord i whiskyhörnan (Vi har redan gått igenom brickbord a´la orientalisk stil, brickbord a´la lantlig stil och nu sist en stapel av gammal resväska + hattask) att ställa ifrån sig glas eller kopp på ;) En bricka som vi köpt tillsammans med en låda vin får agera "bordsskiva" så länge. Vill ha en bricka med rottingkant eller liknande. 

Fina ljuslyktan som jag köpte i höstas passar bra där! Och titta nu får ni se mig i klänningen som inhandlades igår också! Och visst är det en riktig "Maria-klänning" som min vän kommenterade i gårdagens inlägg :) 

Förstod att ni var några som gärna ville se den på, så jag bjuder väl på det för en gångs skull ;) Gillar klänningen mycket och kan tillägga att den andra ärmen är helbrun, utan mönster. (Ni kan se en bild och även köpa den bl a HÄR . Men min var det 30% rea på, i märkets egna butik på Hamngatan i Sthlm ;) Brunt är verkligen en färg jag gillar, men tycker det är svårt att hitta plagg i den färgen nu. Det är väl inte "inne" ? ;) 

För att återgå till kofferten, så kan jag meddela att det var halva priset på den och den blev min för 400:- . Billigt, billigt!! Dagens fynd! Speciellt eftersom vi behövde något bra bord i whiskyhörnan, och den var i en stil som jag tokgillar. Nöjd! 

Har ni gjort några reafynd nu så här efter jul och nyår?


Maria 

18 kommentarer:

  1. Snygg klänning, passade dig perfekt! Även koffertbyrån kul att kunna fynda oxå! Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Vilken turgumma du är:)
    Såå fin i din nya klänning är du också!
    Kram från Öland

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också att den klänningen passade dig väldigt fint!
    Hihi Ibland dyker man på snygg-saker där man minst anar det! Den passar fint där i eran hörna!
    Ha en mysig kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Nämen vad snyggt det där blev. Passar jättebra i whiskeyhörnet tycker jag. klänningen sitter ju helt perfekt, du är såå snygg! Bra fyndat! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Wow vilken fin bloggerska, ja klänningen är också snygg...Kul när man gör fynd i affärer där man inte förväntar sig att hitta något. Kofferten passar perfekt i er whiskeyhörna. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Jag är också sällan på Jysk, men ibland kan man göra riktiga fynd där. En annan butik som kan överraska är Rusta tycker jag. Både koffert och klänning var jättefina.

    SvaraRadera
  7. Hej hallå så fin!! Man ska inte förakta JYSK och faktiskt inte RUSTA heller, de kan ha billiga grejer som är riktigt snygga. Va roligt att hitta nåt man letat efter!! Kram Sara

    SvaraRadera
  8. Åh så fin! Både byrån och klänningen. :-)

    SvaraRadera
  9. Suuupersnygg bloggerska i sååå fin outfit! Kul att du tog kort så vi fick se :) Och wow vilken jättefin byrå du fyndat, perfekt Maria-style!

    Många lördagskramizar aka

    SvaraRadera
  10. Klänningen är såå fin!! Passar dig perfekt.
    Snygg koffert också.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Men fyndfia!! Var på Rusta för att kolla efter ljusstakarna, men de fanns minsann inte. Snygg koffert också, vilken himla tur du har Tur i både kärlek och fynd.
    Snygg klänning också. Jag har precis fyndat en brun från Esprit.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Hej sötis!
    tack för din fina kommentar!
    Allt handlar ju om att man själv ska trivas.
    Du borde verkligen visa dig oftare för du är jätte fin och klänningen är verkligen supersnygg!
    Måste nog hålla med om att det är en riktig Mariaklänning...fast vi inte känner varandra live så känns den som du..;)
    Jag älskar din blogg och ditt hus och tycker inte du har för mycket text. Har jag inte tid att läsa så gör jag inte det. Då tar jag det en annan dag..;)
    Vilken snygg koffert! Er Wiskeyhörna är verkligen underbart fin och den där ljuslyktan..åååå den vill jag me ha!!
    Ha en fin söndag!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  13. Så snyggt blev det och klänningen ja den är underbar stor kram Diana ps fick du min formexinbjudan?ds kram Diana

    SvaraRadera
  14. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  15. Va?? Har de sånna på JYSK?! (skrev fel förut) Påminner jättemycket om de vi har som nattduksbord i sovrummet som jag visade igår men din var ju ett riktigt fynd! Jättefin är din!
    Kram och ha en finfin dag!
    Judita

    SvaraRadera
  16. Wow, hittade du en sån snygging på JYSK?!! Det kallar jag fynd :) Kul när butiker man inte annars så ofta besöker överraskar, jättefin var den och passade perfekt i en whiskeyhörna liksom din klänning passade på dig!

    Hoppas du haft en bra dag!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  17. Vilket fynd, riktigt snygg. Och klänningen, hur fin som helst.
    Kram

    SvaraRadera
  18. Tur som en tokig och snygg som bara den...
    Ja den kofferten till det priset, vilken grej! Den är ju som gjord för just den platsen. Grattis! och så Desigual. Man kan hitta precis hur mycket snyggt som helst hos dom. Speciellt klänningar.
    Ha en fin trettondag
    kram elsamarianne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...