torsdag 30 januari 2014

Vårens och sommarens tyger

Idag låg de i postlådan!

Ja, Stoff & Stils tygkataloger för vår och sommar 2014, alltså! Fylls alltid av en pirrande förväntan, när jag ser att de har kommit! Sliter av plasten och vill kolla på en gång! 
Hejdar mig... först till affären och handla och sen framför allt städa före! Annars blir det varken det ena eller andra när jag sjunker ner i tygernas värld. Planerar, tittar, "ååh:ar", "hmm:ar" , funderar och skapar i huvudet. Hjärnan går  på högvarv ;) 
Ni har kanske dessutom märkt att jag inte varit så flitig att titta in till hos er de senaste dagarna? Jag har drabbats av stor skaparlust! Håller på med mina kuddar, och lägger varje överflödig minut inne i ateljén ;) Men lugn, jag är tillbaka snart igen! ;) :) 
Nåväl, nu är det både påfyllt i kyl, och rent i huset. Dags för en kopp thé och göra en djupdykning i katalogerna. Tog en snabb "tjuvtitt" samtidigt som jag på ståendes fot åt min middag, mitt i städningen ;)

Mannen i mitt liv brukar skämtsamt kalla mig "tygbohemen" ;) Kanske det ligger något i det? ;)  


Maria

12 kommentarer:

  1. Ahhh, det var länge sen jag skickade efter tyger från Stoff & Stil... Kanske skulle beställa kataloger jag med och försvinna in i "tygdjungeln"...:)
    Men Maria.... Så vacker Du är på Din nya bild "Bloggerskan"!!!! Pangbrud!
    Torsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Har saknat dig! Men vad bra att jag vet vart du hållit hus, i syateljen. Ser fram emot att få se det fina snart.
    Så fint det blev med nya mattan och fyndet från MQ var ju kanonsnyggt och vilket fynd sedan. Har säkert fyndat så någon gång men just nu minns jag inget.
    Här är det också mycket men mest har det varit med att ha sommarlov och bada och packa bilen och fara iväg till stranden titt som tätt. Resten av tiden har lagts på att göra iordning grejer som tjejerna ska ha i skolan som började idag. Där emellan har jag lyckats smyga in lite bloggtid men inte så mycket. Nu är skolan i gång och jag har haft tid att läsa en massa vilket är så himla kul.
    Jag gillar faktiskt också tygkataloger och tygaffärer men syr så himla sällan något alls och då bara "praktiska saker", aldrig kläder. Just nu liggger tyg som skolstartstjejen valt som ska bli till en bibliotekskasse. Måste ju sy en till henne också då storasyster fick en när hon börja skolan. Ska ta tag i det nästa vecka.
    Ha en underbar helg!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Spännande att se vad du skapar :) kramDiana

    SvaraRadera
  4. Jag kikade lite i katalogerna på nätet. Fina inspirationsbilder. Vad spännande med din skaparlust, jag är sååå nyfiken. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Du får mig att tänka 25 år bakåt i tiden, då var jag också en riktig tygbohem. Älskade alla tygkataloger, främst den från Furulund. Jag sydde nästan alla mina kläder på den tiden. Kul att du har en sådan skaparlust, min är borta och min symaskin kommer bara fram ibland när något ska lagas eller läggas upp.
    Njut av att ha skaparlust.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Härligt med skaparlust! :-)

    Ha en skön fredag!

    Kram N

    SvaraRadera
  7. Jodå, jag känner igen det där. Det är nåt speciellt med tyger...
    När vi hade butik här hemma för några år sedan sålde jag också tyger... eftersom jag inte hade tyglager hemma så visade jag tyger i stora vackra kataloger istället. Den dagen katalogerna anlände, då var jag inte tillgänglig för någon, då var jag i tygernas värld, riktig julafton för mig. När jag ska köpa tyger nu, så åker jag oftast till ett ställe som heter "Skroten", en härlig tygaffär som har allt!! Jag bor ju nästan i tygriket så det är verkligen mumma för mig som älskar tyger.
    Trevlig helg!!
    kram lisa

    SvaraRadera
  8. Tack själv för kommentaren ;-)
    Jo då man kan väll säga att man är duktig som märker allt och självklart finns det dem som inte gör det här heller men jag tror endå den stora skillnaden är att här har man en skola med drygt 200 elever som har exakt samma färg på sina kläder så tappar man bort en eller tar fel så blir det så mycket mer jobbigt. I Sverige har de flesta ändå olika kläder på sig. Minns inte heller att jag såg så mycket märkta kläder när jag jobba i Sverige som lärare.
    Dessutom så kan det vara ett bra sätt att känna igen sitt barn också då alla ser precis likadana ut! *skratt*. Men nu är det gjort och det blir lite lttare att hålla reda på grejer och återfinna dem.
    Kram igen!

    SvaraRadera
  9. Vad roligt med såna saker som ligger o väntar... då går det lättare att göra alla måsten först...
    Kataloger är ju så himla roligt. Nätet i all ära, men en riktig papperskatalog det är lycka det! Hämtade Slöjddetaljers när jag var i deras butik sist (Skara) och nu bläddrar jag varje dag...Men när det gäller att handla "pär-grejor" så är det nätet som gäller ändå.
    Ska bli spännande att se din alster
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  10. Jag önskar att jag kunde sy, jag har verkligen inte tålamod för det. Tyvärr. Happu friday. Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Jag fick dom också igår och satt och titta i dom nu till lunch efter att huset blivit städat. :)
    Mycket fint och många ideér får man.

    Ha en toppen fredag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  12. Jag och vår Johanna hade tänkt att besöka butiken på fredag om vädret blir bättre. Hoppas vi får se kuddarna klara. Kram Anita

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...