söndag 5 januari 2014

Nästan som en lördag

Trettondagsafton, snart två veckor efter julafton!


Tiden går så fort, och man blir allt lite dagvill mellan dessa  helger och lediga vardagar.  Idag är det söndag, men nästan som en lördag, eller hur? ;)


Skönt med långledigt! Göra lite som man vill ;) Lata sig, roa sig, få saker gjort kanske? ;) Lille vovven, han är bra på att lata sig! ;) Full av energi, men kurar gärna ihop sig och bara mår gott ;)

Här har vi haft "häng" vid köksön, tidigare ikväll. Jag och Mannen i mitt liv har gjort slut på sista skvätten i glöggflaskan. Spetsat lite lagom med riktigt mörk rom. Har nog inte druckit glögg sedan julafton faktiskt. Riktigt gott var det.


Nästan som en lördag, vilken som helst, med god mat. Hemgjorda burgare kryddade med den godaste kryddblandningen och hemgjord ranchdressing till det. Mellantjejen "höll på att dö", när jag använde fjärrkontrollen och fotade middagen. Vände sig om och tokskrattade och undrade om jag var seriös??! ;) Vi drack öl i champagneglas för att det känns festligare ;)  Så är det hemma hos oss en vanlig lördag, eller en trettondagsafton på en söndag ;)

Stora vovven tycker nog också att det känns som en "vanlig lördag". Han börjar äntligen bli sig själv efter alla smällare under nyårshelgen. Har inte velat gå ut sedan dagen innan nyår. Vi har fått släpa dessa 40-45 kilon ut några ggr/dygn för att han ska uträtta sina behov.
Nu sitter vi här i soffan och Mannen i mitt liv kollar hockey, vilket jag kanske inte räknar som en "vanlig lördag" ;) Men jag klagar inte, jag är i gott sällskap och har dessutom ett glas Amarone framför mig. Nästan som en lördag ;) 

Ha en fortsatt fin trettonhelg, vad ni nu har för er?


Maria 


16 kommentarer:

  1. Tror minsann att det var bilder från andra håll än vad jag sett tidigare. Kul :)

    SvaraRadera
  2. Här är det också hockey som gäller fast min uppmärksamhet är inte helt och hållet riktad på matchen. Ha en skön kväll! Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Hallå igen!!
    Glömde ju säga att jag kollade in dina Rustafynd och såg att de var med i detta inlägg också. JÄTTEfina!!! Hade passat mig också. :) Visst kan de ha fina saker?

    SvaraRadera
  4. Så mysiga bilder och visst är det skönt med lördag på en söndag:) Kikar också på hockey men klagar inte jag heller, får ju sitta ifred med datorn;)

    Kram fredrika

    SvaraRadera
  5. Haha...känner igen mig...sitter också i soffan med ett gott glas rött (och datorn i knät), kärleken kollar hockey och jag tittar med ett halvt öga:)) trots att sonen spelar elitserien och just nu f.n utlånad till allsvenskan så ääär jag världens sämsta hockeymorsa. Jag kan ingenting utan ser bara när det blir mål. Tycker egentligen inte det är kul så länge inte är Christopher som är på isen förstås:)) Ha en fin kväll!! Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Kul att se bilder på bloggerskan! Ja, man vet ju knappt vad det är för dag... Vi sitter här med var sin öl och tittar på hockeyn :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Mysigt! Men jag har allt haft lite söndagskänsla idag, och så blir det en till söndag i morgon:) Har grejat på kontoret, och har nu lite lördagskänsla med ett glas vitt. Jag har inte hunnit åka till Rusta och kolla på ljuslyktorna ännu.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Men å vilka mysig bilder du bjuder på!
    Ser helt underbart ut!
    Men liiiiiilla stooora vovven. Stackarn!!
    Vår lilla tar det ganska coolt. Är hon bara inne just då det smäller går det bra.
    Ni har det så fint i köket så man vill lixom kliva in i bilden och ta ett glas..;9
    kram Katarina

    SvaraRadera
  9. Ja fy dessa smällare.. Vår hund blir bättre varje år men det är jobbigt.

    Jag har inte heller riktigt koll på dagarna, ska faktiskt bli skönt med rutiner snart igen :)

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Vill jättegärna ha receptet på den godaste kryddblandningen! Mannen fick en hamburgerpress i julklapp, så vi är sugna på att utforska smaker o tillbehör! Fina fynd på Rusta! Reafynd är roligt!

    SvaraRadera
  11. "Seriöst" var ordet... och används dagligen här hemma, men inte av mig då förstås. Men man kanske skulle börja??!! ;)
    Hos oss blev det frukt & chokladfondue till kvällsmyset, blandat med småkronornas hockeymatch.
    Vill också ha recept på kryddblandningen, alltid gott med lite nya inslag.
    Kram Kate
    PS. Ni har verkligen ett vackert hem!!

    SvaraRadera
  12. Tänk att man ska bli så veckovill över dessa helger. Jag har heller ingen koll. Trodde att det var helg idag (vi firar inte trettonhelgen här i Australien) men kom på att det var måndag. Mannen hade sin lediga måndag och då gick det inte ihop för mig. Tur att det är sommarlov för annars kanske jag missat skicka tjejerna till skolan :-)
    Så mysigt ni har där i ert fina kök och ni matchar dessutom både varandra och köket. Bra gjort. Såg hon det dottern som dog av skratt åt middagsbilden? Vi kan fortfarande ta sånna bilder utan att barnen inte vill vara med men detkommer säkert snart.
    Ha en härlig vecka!
    KRam Anette

    SvaraRadera
  13. Håller med dig om att de här dagarna bara springer förbi, lite glögg har även vi kvar men den kan nog gå åt i kväll :) Ha det fint Karin

    SvaraRadera
  14. Hej,

    Ny besökare här. Mycket, mycket trevlig blogg du har. Precis hittat hit då jag sökte på "köksö med vinkyl" och fick upp din blogg bland hur många träffar som helst...., men fastnade för din och har hunnit läsa en del. Skulle helst vilja se fler bilder på er köksö och även veta mer, mått, fabrikat etc. går det att lösa?

    Allt gott till dig!
    Hälsar
    Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Malin!
      Vad kul att du hittat min blogg! Ännu roligare att du gillar den ;) =)
      Jag har fått några mejl ang vår köksö faktiskt (och har så klart svarat på dem), där man undrar hur vi gjort. Visst kan jag göra ett inlägg med mer info, tack för tipset ;) :) Håll utkik den närmsta tiden :)
      Tills vidare så kan du se fler bilder under etiketten "köket" som finns till vänster, men det har du kanske redan sett? ;)
      Ha det gott!
      /Maria

      Radera
  15. Vilka mysiga bilder. Gillar din blogg massor!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...