söndag 10 juli 2011

Soliga sköna semestersöndag

Klockan är knappt nio när jag tyst tassar upp ur sängen. Alla sover. Inte ens vovven orkar resa sig upp och vill hälsa... Trött idag? ;) Han brukar alltid bli så lycklig när man stiger upp. Slår upp glasdörrarna ut mot altanen och njuter av värmen, och morgonsolen

Det är knäpptyst ute. Klockan är ju ändå nästan nio? Vi bor på en villagata med många små barn. Det är semester och söndag. Folk ligger och sover och vilar ut. Så skönt! Det är tur att vi har den där semestern som vi så väl behöver emellanåt.
Solen är på väg upp bakom träden. Högre och högre. Det blir nog en fin söndag!



Njut av tillvaron! Nu ska jag göra frukost till mina kära.

Maria

2 kommentarer:

  1. Visst är dessa mornar..fantastiska!
    Jag har varit ute på en löprunad..och samma här..tyst..lugnt o skönt. Nu avnjuter jag min frukost...mmm..
    Önskar dej en fortsatt underbar dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Vilket fint blommande berg, särskilt zinklådan. Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...