söndag 24 juli 2011

Armerad och redo

Nu är grunden färdigarmerad också. Nu är det bara betongen kvar. Sen har vi en grund att stå på och börja bygga på ;)


Vi har slitit på rätt bra, tycker jag. Tyvärr var jag inte till mycket hjälp när armeringsmattorna skulle upp på plats. Min fysiska styrka räckte inte till :(  Mannen i mitt liv fick vackert göra det själv, stackarn... Men nu är de på plats! Tur jag har en så händig man!


Mitt jobb fick bli att spänna en papp runt formen istället. Betydligt lättare. Påminde lite om att hålla på med tyg, och det brukar jag klara av ;)


Det sista vi gjorde nu ikväll, var att märka på, på golvvärmeslingorna, vilken slinga som går till vilket rum. Kan ju vara intressant att veta, när de sen ligger under betongen ;)

Så nu är det bara att hålla tummarna för att vädret visar sig från sin bästa sida och att allt går som det ska imorgon. För då gjuter vi vår grund!



3 kommentarer:

  1. Hej Maria!
    Bygger ni nytt? Eller bygger ni ut? Kram

    SvaraRadera
  2. vad roligt! varje steg är ett steg i rätt riktning!

    SvaraRadera
  3. Marie: Vi bygger nytt. (Är du samma Marie, som precis blivit min FB- vän, tro? eller...? ;) )

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...