torsdag 7 juli 2011

Liten makeover i arbetsrummet

Igår ägnade jag en stor del av dagen åt att sortera pärlor för att få lite trivsammare i arbetsrummet...


Jag har alltid haft pärlorna i röda "sortimentsaskar". Men nu har jag sedan rätt länge tröttnat på de röda askarna, det är inte så snyggt... Funderade på att köpa transparenta ett tag, men det är ändå inte snyggt med en trave lådor... Jag satt igår och plockade ur alla pärlor och lade dem i små zip-påsar. Sorterat förstås.


Ganska lång tid tog det, det är många små pärlor ;)
Ibland har jag ju dessutom varit slarvig och inte lagt pärlorna rätt på en gång...

Sen blev det en tur till IKEA på kvällen för att köpa snyggare förvaring. Glasburkar!
Ja, jag vet att det inte är det ultimata att "gräva" runt i glasburkar efter det man behöver... men ändå... Smycketillverkning är ju inte mitt arbete, så det är inte vad jag ägnar hela dagarna åt, så då går det!  Och visst blev det väl snyggt!


Innan såg det ut så här:


Stor skillnad tycker jag! Nästa rensning blir att sortera alla halsband jag gjort och typ aldrig använder. Har för många helt enkelt... ;)  


Det väger något kilo ;)

Det var dagens jobb igår. Får se vad jag hittar på idag ;)
Ha en härlig dag! Hos mig skiner solen!

Maria

2 kommentarer:

  1. Härligt att solen skiner hos dej! Det gör den inte här..:( men det är varmt! Så det gäller att glädjas åt det lilla..hihi.

    Blev jättebra, med burkarna..men vilket jobb..phu. Men så skönt när det är färdigt!
    Önskar dej en fortsatt underbar dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Vilken ordning och reda ! Så fint med glasburkar..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...