söndag 31 juli 2011

Varför vänta???

Vår hall är en sådan där plats som jag aldrig blir riktigt nöjd med...

Jo, i och för sig, så målade vi om från ljusblåmönstrig tapet till lattefärgat med chokladbrun fondvägg för ca 5 år sedan och blev jättenöjda. Trappen fick sig en omgång från lackad furu till vitmålad med mörkt brunbetsade steg. Det blev toppen! Just det känns väl rätt okej fortfarande, även om jag inte kommer välja den färgen på väggen i nästa hus.

Det är nog snarare "detaljerna" jag inte får till... Att det sen alltid står 12 par skor på skohyllan gör ju inte saken snyggare ;) Men det är väl liksom mitt liv, det... ;)

Hur som helst så tänker jag ganska mycket på hur nya huset ska inredas och då är hallen ett återkommande kapitel. Den nya hallen kommer att bli mycket mer praktisk än den nuvarande.
Såklart... vi har ju ritat nya huset själva! ;)

Den nya hallen ska få en lite "amerikansk touch" som fortsättning på porchen utanför, tänkte jag. Men så slog det mig... varför vänta? Vi behöver väl en "ny" hall tills det är dags för husvisning... Ni vet, "homestyling" ... ;) Sagt och gjort!

Hallen innan:


Ett par tavlor som jag själv har tecknat. Kändes lite "bleka" och trista  ;)



En liten orkidé som inte vill blomma... Cultdesign-krukorna gillar jag, men de känns lite låga på något vis... En lite trist känsla på byrån, som är rätt hög.


Papplådorna är från IKEA och innehåller just ingenting. Kanske inte så snygga som prydnad, heller...

Hallen efter:


Den gamla nummerplåten från en bil tillsammans med en halmhatt ger ett mycket roligare intryck! Den gamla flaskan gör sig också rätt bra. Här är lite av den där "amerikanska touchen", tycker jag ;) Klinkergolvet gillar jag fortfarande!


Den höga MALM-byrån i ek från IKEA, är lite svårpyntad tycker jag. I alla fall där den står i vår hall. Men nu blev det bättre. En spegel kan göra mycket! Och kannan med lite höjd på passar in, rätt bra färgmässigt. Ett litet ljushus tillsammans med Mannen i mitt liv´s första skor är ett vackert blickfång.


Var ska väl hattasken placeras om inte på hatthyllan? ;) En virkad sjal, från den tiden som det var poppis, tillsammans med ett tänkvärt budskap får piffa upp krokarna lite!


Jag tror minsann det får duga resten av tiden vi bor här!


5 kommentarer:

  1. Blev jättebra!! Tänk så lite...som gör så mycket!!!
    Ha nu en fortsatt härlig söndagskväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Vilken skillnad! Gillar klinkergolvet. kram

    SvaraRadera
  3. Se där ja! :) Det blev jättebra!! Gillar skylten och hatten skarpt, ja hattasken med! hihi.. Tänk vad lite piffande, kan ändra intrycket!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Super snyggt. Jag skall nog ta efter det här med att hänga upp en hatt i hallen. Eller om jag till och med skulle sätta upp en hatt hylla som jag fyller med hattar??

    Din bligg inspirerar som du märker!
    Tack för ett bra inlägg!

    kram kram CC

    SvaraRadera
  5. Vilken homestyling! Gillsr speciellt hatt och nummerplåt- jättefint!
    Och jag skulle också vilja ha vinterträdgård OCH pool. Men maken med trädgårdsmästardrömmar skulle inte överleva utan trädgården, han älskar att klippa gräs! Så då väljer vi vinterträdgård, till glädje året om!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...