lördag 30 juli 2011

Hemma igen

Ja, då var vi hemma igen! Hemma efter en snabb minisemester. Efter gjutningen drog vi upp till Dalarna för några dagars avkoppling i stugan.


Kära återseenden med både mina föräldrar och svärföräldrar, syskon och barnens kusiner...

Först passade vi på att träffa dem vi köpte vovven av, för 5 år sedan. Ett mycket trevligt par i 60 årsåldern. Vovven blev så glad åt att träffa både dem och sin 8 år gamla mamma. Man kan undra om han kommer ihåg stället?

Vi har njutit av varma soliga dagar och ljumma sommarkvällar ute. Bara haft det lugnt och skönt några dagar. Ena dagen ville Mannen i mitt liv absolut äta en stor hamburgare vid ett mycket populärt gatukök på orten. Men att det är mycket populärt betyder att det är massooor av folk... Det slutade med en drive-through hos den välkända amerikanska hamburgerkedjan. För att göra det lite mysigare så åkte vi till en fin rastplats med utsikt över sjön. Mannen i mitt liv slog till på plusmenyer på 2 av de 6 menyerna. Lite onödigt tyckte jag först, som varken tycker att man behöver mer pommes eller läsk... Än mindre några glas som ska "skräpa" i skåpen...
Men, men... det slutade med att vi faktiskt "fick lov" att köpa 4 plusmenyer till på vägen hem igår... glasen vi fick var blå, och i år var de faktiskt riktigt fina...  Så nu har vi 6 nya fina glas till nya köksskåpen ;)

Barnen har tjafsat lite om vem som ska sitta var i bilen, varit uttråkade  m.m... Men jag tycker ändå vi haft det riktigt mysigt! Man blir så glad av att se att de fortfarande gärna vill hälsa på mor- och farföräldrar. Jag slås ganska ofta av hur bra jag har det, som har min goa familj med underbara ungar. Tänkte lite extra på det, när vi besökte barnens kusins grav...  Vad är väl lite tjafs då och då?? ;)

Igår kväll kom vi alltså hem igen, alla utom minstingen som blir kvar till på tisdag. Det blev verkligen en kort minisemester, men skönt med ett litet avbrott i alla fall.

Idag lyckades jag få med mig Mannen i mitt liv, på en lätt lunch på stan, när vi ändå for in och fixade lite grejer. Det blir inte så mycket av den varan heller... vi som brukar vara rätt flitiga lunchare på stan ;)

Nu ska jag ta en kopp kaffe och njuta av att det är Lördag!



4 kommentarer:

  1. Vilken mysig minisemester! Verkar som ni haft det bra! Håller med dig, vad är väl lite bråk ibland? Just nu finns det många tillfällen att stanna upp och njuta av det man har, tycker jag.
    Kul att du är tillbaka! Och fin bild på solnedgången!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt det låter!!
    Visst gäller det att ta vara på varandra..och som du säger..lite tjafs här el där..spelar ingen roll!!
    Gäller ju att leva här och nu...göra det bästa av varje dag..det är livskvalitet!!
    Önskar dej en underbar lördagskväll!!!
    Kram Annika

    Ps...skrev ett mail till dej för ett tag sedan...allt var bra..bara lätta förändr..skall tillbaka om 8 mån.
    Kram igen!!!

    SvaraRadera
  3. En fin utflykt ser jag! :) Dalarna är ju såå fint!
    Visst är det roligt att stora barnen fortfarande föjler med.. det gör min med glädje än så länge!

    Sköt om er och njut av dagen!
    KRam Mia

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder och alltid kul med en utflykt!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...