torsdag 7 juli 2011

Att uppskatta även de "små stunderna"

I min familj tycker jag att vi är rätt bra på att hitta det där "lilla extra" i vardagen. Att uppskatta de "små stunderna"


Ikväll till exempel, har vi varit till Skokloster och haft picknick, Mannen i mitt liv, minstingen, vovven och jag.

Njutit av kvällssolen och traskat runt lite kring det vackra slottet. Det ser ut som ett riktigt sagoslott!  Vi gjorde denna lilla utflykt förra året också strax innan semester. Alldeles lagom en kväll mitt i veckan! Det får nog bli en tradition... ;)



När barnen var små och vi var nya här i trakten, så gick vi guidad visning i slottet. Verkligen sevärt! Funderar på att gå igen, minstingen var ju inte så gammal då, så hon minns inte mycket av det...

Ha en fortsatt fin Torsdagkväll!

Maria

3 kommentarer:

  1. Så underbart att ni uppskattar och tar vara på " dom små stunderna "!
    Det är ju just det lilla som i regel gör allt!
    Livskvalitet..som jag alltid tjatar om...hihi..det är så viktigt! Att man fångar det lilla här och nu!
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll och så småningom en riktigt god natt!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Annika: Vi tänker nog rätt lika du och jag... har samma filosofi, när det gäller livet, tror jag;) Du har så rätt: Det är ofta det där "lilla" som kan vara grejen. Det mesta i livet är ju trots allt ganska vardagligt (iaf för mig) , så då gäller det att "lyxa" till det. ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Har skickat ett mail...till dej!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...