tisdag 19 juli 2011

kamerakul

Jag har nog alltid gillat bilder... foton alltså. Tittar man runt i mitt hem så är det många tavlor på väggarna som är foton. Svart-vita!
Nu på senare tid har jag även upptäckt att man kan knäppa de där fina bilderna, fotona, själv. Det var nog när jag började med smycketillverkning, som jag upptäckte det. När jag fotade mina smycken och lade upp bilderna på "pärlsajter" och senare även på egna hemsidan. Det blev ju som små konstverk, de där bilderna!
Nu har jag ju dessutom blivit lycklig ägare till en ny kamera. Det är så kul att fota allt och "inget". Ja "inget" kan ju liksom bli "något" om ni hänger med? ;)
Sen kan man ju avancera och redigera bilderna också...



Ja, det går att göra mycket fint och roligt. Bara fantasin som sätter gränser! Bara att leka vidare!

Ha en skön Tisdag!



2 kommentarer:

  1. Har man väl börjat "leka" med bilderna, är det svårt att låta bli! ;)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul att fotofrafera! Jag går ingenstans utan min Kanon 550D! Man vet ju aldrig vad man stöter på för något fint som man vill fota,hih.

    Jag har också hållt på med smyck tillverkning. Men det var för några år sedan. Och då fick man fota en hel del som du skriver. Men det är svårt att fota så små saker.

    önskar dig en fin dag!
    kram CC

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...