lördag 2 juli 2011

En underbar romantisk dag på Fjäderholmarna

Började min sommarledighet på bästa tänkbara sätt! En fantastisk dag på mysiga Fjäderholmarna tillsammans med Mannen i mitt liv!









Vi började med att dela en flaska bubbel på en klipphäll. Mysigt värre!
Sedan fortsatte vi med lunch på Fjäderholmarnas krog. Till förrätt åt vi sill och strömming tillsammans med västerbottensost och bröd från Sivan. Mums! Fjäderholmarnas egen snaps till var som pricken över i. Och såklart en kall öl till...  Fiskälskare som jag är så gick jag vidare med fisk även till varmrätten. Regnbåge med kantareller och blomkålspuré till. Även det supergott! Ett kallt gott vitt vin till... De har väldigt bra mat där. Rekommenderas verkligen!
Fjäderholmarna är "vårt ställe" i skärgården. Vi har en lite speciell relation till denna plats. Kanske lite på grund av att vi varit där på en mycket trevlig tillställning i ungdomen när vi var nykära? ;) Det är ju så fantastisk vackert där! Lagom avspänt och pittoreskt. Älskar den platsen!
Dit åker vi då och då för en sommarlunch eller på vintern för ett fantastiskt mysigt och gott julbord!
En underbar dag har vi njutit av, med sol, sol och sol! Vill redan dit igen...

Semestern kunde inte börjat mysigare!!!

Maria

3 kommentarer:

  1. Vilken Underbar start på sem!!!
    Förstår att ni haft en underbar dag!
    Äta och dricka gott..och bara ha det bra...det är livskvalitet!!
    Ha en fortsatt underbar kväll!!
    Kram Annika

    Ps Tack för kommentaren i min nya blogg...du skall veta att det värmer!!!

    SvaraRadera
  2. Mysigt värre! Visst är det kul när man återvänder och har det mysigt på platser som är betydelsefulla.
    Förstår att ni haft det väldigt bra där.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja visst är Fjäderholmarna mysigt! Vilken bra start på semestern!

    Bygger ni hus? Spännande! Det bara måste jag följa!

    Kul att du tyckte om min blogg!

    Ha det så bra!
    /Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...