lördag 16 juli 2011

EN KVÄLL PÅ GRÖNAN

Igår tog vi ledigt en hel dag från allt vad husbygge heter. Softade på dagen och under eftermiddagen åkte vi ut på Gröna Lund. Nuförtiden vill ju barnen hellre gå med kompisar än med sina "gamla" föräldrar... så det var bara ett barn med. Minstingen, såklart.


Vi tog Djurgårdsfärjan från Slussen och fick då se "HMS Bounty" som lagt till vid skeppsbron. Känt från bl. a "Pirates of the Carribean".


Mysigt att åka båt, man ser lite annat än från land. Här passerar vi Kastellholmen.


Hungrig blir man också på utflykter... Jag och Minstingen väntar på maten, på Tyrolen.


Själv åker jag inga karuseller, för det gillar jag INTE. Klarar av Lustiga huset (som jag faktiskt gick igenom) och Kärlekstunneln, typ... ;) Men tycker att det är helt okej att beundra utsikten under tiden som jag väntar på de som roar sig i karusellerna.


Minstingen, däremot, hon ÄLSKAR att åka karuseller. Gärna både snurrande och uppåt och nedåt samtidigt. Hu... säger jag!


Minstingen undrade omtänksamt om det inte var tråkigt för mig att bara stå och vänta?
Jag försäkrade henne om att det absolut inte gick någon nöd på mig.
Jag trivs bäst vid sidan om där jag kan sitta och beundra utsikten, titta på folk och allmänt bara njuta av tillvaron. Rätt vad det är så har jag dessutom fått inspiration från någonting till något som jag vill sy till exempel... sån är jag ;)

(Bilderna är inte tagna med nya kameran, ville inte släpa med den, då det såg ut att bli regnväder när vi åkte .... TYPISKT, va? Att man ska vara så fånigt rädd om nya saker... ;) )

Önskar er alla en underbar lördag!


6 kommentarer:

  1. Ser ut som ni haft en jättemysig dag! Gamla är vi inte ännu... ;)

    Kram Mia

    pssst.. läs boken!

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅÅ vad härligt det ser ut! Älskar Stockolm och djurgården. Vi skall faktiskt åka dit om ca 1 vecka. Och då är ett besök på Grönalund ett måste!!

    Tack för fina & inspirerande bilder hos dig idag. Dom får mig att längta dit!!

    kram kram CC

    SvaraRadera
  3. Gjorde ni rätt i..som struntade i huset..för en stund!
    Såå ljuvliga bilder..på ett underbart Sthlm!
    Visst är barn underbara...som bryr sig och är så rädda att vi föräldrar inte skall ha det bra! Gulligt och omtänksamt!
    Ha en fortsatt härlig lördag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Stockholm är en vacker stad och visst är Grönan mysigt. Bra bilder ändå trots att du inte tog nya med.Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder, jag vill oxå se "HMS Bounty" , får se om jag tar mig dit i morgon... på grönan var jag förra veckan, men glömde kameran;( Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Känner igen mej precis. Kan inte åka i något som går runt eller annars bra vänder en ut och in på en...
    Hoppas du fick ideer att sy istället !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...