torsdag 21 juli 2011

Varmt och gott...

... är det meningen att det ska bli på våra golv!


Igår och idag har vi ägnat oss åt att lägga golvvärme på "bygget". Igår blev det en heldag i solsken, vilket inte gjorde något... även om solglasögon var ett MÅSTE! Oh my, vad bländad man blir av den vita frigoliten!  Jag har ju varit med och gjort detta en gång tidigare för ca 11 år sen, då vi byggde vårt nuvarande hus, och kommer ihåg att jag tyckte det var en rolig uppgift. Det var lika roligt denna gång! Man får kolla på ritning, tänka lite, lägga ut skenor att fästa slangen i, och sen rulla ut och fästa slangen.  Oturligt nog hann vi inte klart igår, eftersom plastslangen inte räckte... det fattades 15 m... Någonstans måste det ha blivit fel i beräkningen, men, men... sånt som händer... ;) (Inte vi som mängdat detta själv, faktiskt ;) )


Efter att Mannen i mitt liv, fixat mer slang imorse, så fortsatte vi jobbet idag, med den sista biten. Tyvärr så var inte vädret lika roligt.... Regn! Men,men... "That´s life"... Gäller att hålla humöret uppe, vilket jag tycker vi lyckades rätt bra med. Barnen var så gulliga och bakade en god kladdkaka som överraskning, vilket inte gjorde saken sämre ;) Så skönt med stora barn, när man håller på med såna här projekt!

Här syns alla slangarna till de olika slingorna. Mycket att hålla reda på... ;)


Det är viktigt att "fånga stunderna", trots "jobb", därför satte vi oss i bastun en stund innan middag. Så skön avkoppling, och lite tid för reflektion. Jag mår så bra av det!

Hoppas ni också mår bra denna Torsdagkväll! 


5 kommentarer:

  1. Häftigt att följa ert bygge! Det går undan! Kanske tittar förbi ngn dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul att se bygget från scratch. Bastu det är grejer det har jag sagt förr.

    SvaraRadera
  3. Kul att följa ert bygge. Det är hårt jobb bakom ett bra jobb!

    kram CC

    SvaraRadera
  4. Så härligt!! Att ni kan fånga stunderna..mitt i bygget! Tror det är jätteviktigt!
    Härligt med golvvärme, och vilken lyx...att bli bjuden på kladdkaka!
    Ha en härlig dag!
    Här regnar det...men gäller att göra det bästa ändå!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Roligt att du hittade min blogg så hittade jag dig. Lycka till med byggandet.

    Kram Helena.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...