tisdag 4 april 2017

Vårfint i hallen


Se där ja! Nu är vårmattorna på plats i hallen igen! För visst byter väl ni också mattor efter årstid???


Lugn... jag bara överdriver lite... Jag byter inte alla hustes mattor efter årstid ..Men jag har faktiskt bytt ut de röda mattorna som passar så bra under höst och vinterhalvåret med sin varma färg... Det blev ju liksom så, i somras, att jag bytte ut de röda mot ljusa i vitt/blått/beige... Fast när uterummet behövde en matta så åkte den stora ljusa ut dit, och jag köpte en ny röd till hallen. 


Och eftersom uterummet fortfarande behöver sin matta så köpte jag faktiskt en ny till hallen. För jag vill faktiskt ha ljusa "krispiga" mattor i hallen, nu när det är vår och hallen formligen badar i sooool! Tokgillar vår stora ljusa hall!


Så har den kinesiskt inspirerade urnan hamnat på skänken i hallen. Bara för att den är blå, och jag ville ha något litet blått som matchade det blå i mattan. Jag är lite sugen på att köpa en ny till vardagsrummet, i en lite lite "lugnare" blå färg... och om jag gör det, så får den här stanna i hallen. Känner efter lite, innan jag bestämmer mig... Jag köpte en ny pall också, när jag köpte mattan. Så nu står det en svart där i hörnet istället för den vita som jag "provat" med ett tag. Har bestämt mig för att jag vill ha en pall där, så då köpte jag den svarta som matchade skänken.


Den "senaste utflyttade dotterns" rum (som ligger precis innanför ytterdörren) har ju blivit gästrum. Det ska "renoveras" och fixas till lite så småningom, men jag städade ju av och piffade lite "provisoriskt" i fredags, som ni vet. Jag köpte gardinkappor i blå-vitt (samma mönster som längderna i köket, fast de är blå) så nu kan dörren stå öppen in till det rummet, utan att man behöver se ett "bombnedslag"... (Sorry, dottern min, men du vet ju hur det ofta såg ut....;) Så måste jag påtala att det fortfarande saknas ett foder ovanför dörren, så ingen tror att det ska se så där urknasigt ut! (Om jag inte nämner det för er, så blir Mannen i mitt liv tokig på mig, om han ser det här! ;


När jag ändå var i farten med mitt vårpiffande så fick sig fönstret i hallen också en uppdatering. Bort med den stora blå/vit/röda segelbåten och bowlingkäglan. Fram med en mer passande vas och lite annat piff i svart. Det blev mycket lugnare och mer klassiskt i stil med resten av hallen. Den där "hissgardinen" med knytband som hängt med sedan inflytten och som jag tröttnat på för evigheter sedan... den är nu utbytt mot en öljettkappa som går i vitt/blått/svart. Mönstret matchar vasen, eller hur ;)  Jo men, jag känner mig rätt nöjd faktiskt! 



Maria

5 kommentarer:

  1. Ja du har verkligen all anledning att vara nöjd, så fint du har det! Mattan passar jättebra i hallen tycker jag, alltid kul att få in lite ljusare färgskalor till våren och sommaren. Och den svarta pallen går i stil med skänken som du skriver, det blir enhetligt. Gardinerna blev pricken över i:et, vackert mönster, du är verkligen händig att sy, önskar att jag kunde få till det lika bra, jag har jordens problem så snart jag ska försöka sy till något. Jag skrattade igenkännande när du beskrev din dotters kaos, det ser iiiiinte så fint ut i min dotters rum heller, suck... Som tur är ligger hennes rum på övervåningen så det är bara när någon har ett ärende dit som chocken kommer, haha :) Gillar era listverk i huset också, så charmiga med de extra detaljerna, ni är ett bra team du och maken din, ni gör det vackert!

    Kramiz aka

    SvaraRadera
  2. Så snyggt! Kul att piffa och fixa:). Hihi, det finns ett bombnedslag här också;) Han är rätt nöjd över att visningarna av huset är över så han kan "leva som vanligt och stöka ner igen;))". Jag hade bestämt mig för att inte köpa mera pynt nu när allt snart ska packas ner, men det blev allt en ljuslykta med hem från Slettvoll i helgen:)
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Nä, här byts inga mattor. Kan vara för att vi inte har några.... :)
    Ha det toppen.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Jamen såååååklaaaart byter man väl husets alla mattor.....haha..
    Va rolig du är!!
    det blev å andra sidan superfint med den ljusa mattan i er hall också... jag gillade ju den röda...men det där är prixis lika snyggt så att byta efter årstid är ju himla smart... Faktum är ju att man faktiskt borde göra det lite oftare för hu vad mattor slits och åå vad mycket det gör för ett rum..
    Vilken mysig brunch ni var på och va skojjigt med födelsedag snart...

    Kraaaam o ha en fin onsdag!
    Katarina

    SvaraRadera
  5. Otroligt snyggt!
    // M-L

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...