måndag 24 april 2017

En liten söndagstur till Sigtuna


 Strax efter att vi kom hem från Winery Hotel igår, så kom de två äldsta döttrarna med pojkvännerna  på besök.  Lillprinsen med så klart!  Det var några "eftersläntrade" födelsedagspaket som skulle levereras till mig.  Gillar att få paket, så det gör ju inget att man drar ut på det ;) 


När vi hade ätit lunch och fått lite kaffe tyckte jag att vi skulle göra något eftersom det var så fint väder (ja, lite till och från kanske...) och jag hade väl ett lekparksbesök i åtanke kanske, men jag råkade höra hur några nästan viskade något om att ta en tur till Sigtuna (som är vår grannkommun) för att äta glass...  Och så blev det...  Och precis när vi skulle till att åka kom mellandottern och hennes  pojkvän tillbaka efter sin Dalarna-tripp och de ville också med förstås. Så det blev ett stort gäng som for iväg och skapade glasskö vid Våfflan. Ja serveringen nere vid hamnen i Sigtuna heter så.  Tjejen i kassan trodde vi var klara efter halva beställningen ;)  Det var bara minstingen som fattades, hon var så klart i stallet. Det hade varit mysigt om hon också var med, förstås...  Men det blir väl fler gånger, kan vi hoppas! 


Kanske var väl inte vädret det allra bästa för att äta glass, men det var fler än vi som gjorde samma sak och när solen var framme så var det rätt skönt att sitta där och se ut över vattnet.  Lillprinsen  var nöjd och glad och åt gärna av allas glassar eftersom han inte fick någon egen ;) Så gjorde han sin mormor och morfar nervösa när han skulle traska runt där på bryggan...  (under uppsikt förstås!) Tror minsann att mormor och morfar måste köpa en flytväst tills nästa besök! Gärna med koppel på... ;)  Ser ni förresten att han har årets majblomma på mössan? (mössan har för övrigt hans mamma sytt) Jag har gjort som en "tradition" att köpa majblomma till honom varje år. Nu var ju det här bara den andra blomman... men tanken är att varje barnbarn ska få en majblomma varje år. Hur länge vet jag inte men länge i alla fall.  Jag köper majblomma till mig och Mannen i mitt liv varje år också just för att jag tycker det är en väldigt bra grej! 



Maria

5 kommentarer:

  1. Mysiga Sigtuna. Ja Majblommor är en bra grej, jag köper alltid. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jag köper också alltid Majblommor och sparar på ett band hemma. Sigtuna är vackert, men jag har bara varit där på vintern, kanske dax att lägga till en sommartrip dit på "todo"listan. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Men åååååå....ååååå...jag vill också köpa glass på en brygga med en stor o bullrig familj....;)
    Himmel så härligt det ser ut!
    Å HOTELLET!!
    Ni är ju verkligen världens främsta livsnjutare! Dit vill jag meeee å jag ska lägga det där på minnet å så ska jag visa m... han gillar ju både vin och Toscana..;)
    Kram fina du... å visst har jag sagt grattis till lillebror... om inte så ååååååå...ååååå....GRATTIS!!
    Kraaaam Katarina

    SvaraRadera
  4. Så mysigt det låter med en familjeutflykt så där!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...