söndag 2 april 2017

April, april...


Yes, yes... nu har vi klarat av även mars månad! Skönt säger jag som inte gillar perioden november - mars, så där överdrivet mycket! Men i år har jag faktiskt varit "duktig", inte fokuserat mycket alls på att det varit den perioden... Mest tagit det för vad det är...


Ja, äntligen april! Och ett april fyllt av saker som ska göras/upplevas! Flera hotellnätter är inbokade, det ska bli påsk, och jag ska fira min 46:e födelsedag och en nyfikenhet vi bär på ska stillas med ett svar...  så har jag en del jag funderar på, som jag hopppas kanske kommer närmre en upplösning i april... Hemlighetsfull, ja jag vet... 


Fast vi började ju redan igår, den första april, med "april-händelser". Alla barnen och deras respektive, barnbarnet  samt svärföräldrar  var här hemma igår och vi firade Mellantjejen som fyllde 22 i fredags.  Vi åt gott, gubbröra till förrätt, fisk och skaldjursgryta till varmrätt och dajmtårta till efterrätt. Fint dukat i blått i köket och jag hade en av de nya klänningarna på... Tror ni det blev något fotat? Nej, tyvärr... om sanningen ska fram, så orkade jag inte riktigt bry mig om det...  (Har varit ganska trött senaste veckan, faktiskt) Så det blev inget litet blogginlägg heller... 


Däremot idag, när vi alla var hembjudna på brunch hos de nyinflyttade ungdomarna, och jag själv inte behövde stå och fixa med allt... Ja, men då drog jag fram mobilen och brände av några pics...  Vi hade en mysig stund på förmiddagen, med äggröra, bacon, nybakat frallor, olika juicer och en massa annat gott... som vi åt på "engångsporslin". Precis som det ska vara när det är så där lite "inflyttningsbrunch" med fler gäster än vad det riktiga porslinet räcker till ;)  Japp, vi startade april med en fullt-upp-helg med nära och kära, och jag undrar fortfarande om jag blivit lurad på något igår? Inte vad jag vet i alla fall? ;) Hur var det för er? Blev ni lurade igår?  Hoppas ni haft en fin start på april i det underbara vårvädret!


Maria

3 kommentarer:

  1. Man får vara lite hemlighetsfull ibland innan man känner att man vill berätta. Om man över huvud taget vill berätta :-)

    Ha en bra start på veckan!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Åh låter som en härlig fult upp helg. Och man blev ju sådär lagom nyfiken på det där hemlighetsmakeriet, haha

    SvaraRadera
  3. Ni tog tag i april på en gång!
    Vi hade fullt upp på lördagen och lugnt på söndagen.
    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...