söndag 16 april 2017

Ägnar lediga dagar till att flytta runt möbler och uppdatera lite här och där...


Ja, men hur galet skönt är det inte??? Att vara ledig några dagar, menar jag! Jag har verkligen tagit tillvara på den här tiden, varit otroligt effektiv! Så nöjd! Jag brukar ju vara rätt bra att tänka att "nu ska jag göra det och det när jag är lite extra ledig", som vid jul, sommar m.m... Oftast blir det inte så mycket av det jag tänkt... 


 Men den här påsken har jag tagit tillvara på minst sagt. På Långfredagen åkte vi in till stan och handlade lite smått till TV-rummet.  Jag ville ha nytt bord, tänkte mig ett runt i marmor, eller något i trä. Mannen i mitt liv ville inte ha marmor, men kunde tänka sig trä... Jag har scannat av en massa sidor på nätet, och inte alls hittat något som kunde passa. Det slutade alltså med ett likadant satsbord som vi har där nere. Ja, jag gillar faktiskt den där serien från ikea! Urbilligt OCH dessutom snygga! 


Ny riktigt stor matta och ett ljusgrått överdrag till fåtöljen blev det också. Äntligen är jag nöjd med vårt TV-rum! Äntligen känns det som ett möblerat rum och inte bara en hall, där vi råkar ha en extra TV... Några saker är kvar att fixa innan det är helt klart. Jag tror att jag ska ta ner de vita hyllorna och sätta upp några tavlor istället. Men tapeten får vara kvar tills vidare. En TV-bänk ska inhandlas (hyllan som sitter där nu på väggen är så icke-snygg, så den visar jag inte ens) och Mannen i mitt liv pratar om ännu större TV... 


Igår eftermiddag innan middagen, så hjälpte ena svärsonen Mannen i mitt liv att bära ner vår Hemnes dagbädd från det som alltid varit vårt gästrum, ner till dotterns tömda rum som numera ska vara vårt gästrum. Så skönt att äntligen fått det gjort! Det som varit gästrum, ska nu bli kontor/Mannen i mitt livs "musikrum".  Vi flyttar runt saker och ändrar om, eftersom behoven nu är lite andra när inte alla barnen bor hemma längre...  Idag har jag rensat ut lite DVD-filmer och böcker eftersom den förvaringen ska halveras och även linneskåp har fått sig en genomgång!  Så skönt att få detta gjort i lagom takt, när man har extra lediga dagar! Ni då, vad ägnar ni era lediga dagar åt? 


Maria

2 kommentarer:

  1. Radosnego, wiosennego nastroju,
    miłych spotkań w gronie rodziny i wśród przyjaciół
    oraz niespodzianek od zajączka
    z okazji Świąt Wielkanocnych

    SvaraRadera
  2. Härligt att få saker gjorda och jag tycker det blev fint med satsborden där. Vad jag pysslat med??? Återhämtning och lite innepyssel. Nu dax för några timmars jobb. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...