tisdag 11 april 2017

Det blev tomt...


När den andra dottern (som egentligen är den som är allra äldst med sina tre minuter tillgodo mot tvillingsyrran)  tog sitt pick och pack (det mesta av det i alla fall...;)  och flyttade ihop med pojkvännen, så fick de även ta TV-soffan.  Jag hade ju en förhoppning om att de skulle hitta lägenhet så snart som möjligt efter att de fått sitt lånelöfte. För det var ju jag som ville ha ny soffa... 

Det gick ju i lås och soffan fick de alltså ta. Ny soffa till oss beställdes faktiskt redan innan de hade allt klart, jag hade väl en tanke om att det skulle lösa sig om det var så att vi skulle dras med dubbla soffor ett tag... Men det gick ju fort, och det var ett antal veckors väntetid på vår nya soffa, så det har varit tomt i vårt TV-rum några veckor nu.  Men imorgon så... Då slipper vi denna syn om allt går som det ska :) 

Tomt blev det också efter dottern. Hon som brukar hänga med mig i köket när det lagas mat, hon som typ nästan alltid ställer upp och följer med som sällskap när det ska skjutsas/hämtas till stallet och handlas... Inte minst... hon som hjälper mig att få igång musiken här hemma i det där avancerade ljudsystemet... (Vad är det för fel på en "bergsprängare", liksom? ;)  för konstigt nog är det ju alltid bara min app som krånglar...???? ;) 

Ännu mera tomt blev det när tredje dottern också betraktade sig som utflyttad härom dagen... Nog för att hon senaste tiden bott i Stockholm hos pojkvännen minst 80%. Men ändå... när hon helt plötsligt anser att hon inte bor här, det blev så uppenbart. Så definitivt...  Fast hon har sitt rum, sina saker och sin adress här. Så det så! ;) Vad tomt det blir när man har fyra döttrar och bara en bor hemma på riktigt. Men samtidigt, så har jag sett fram emot den här dagen. De är vuxna nu, de ska leva sina liv, stå på egna ben... (Herregud, när jag var lika gammal som mellandottern så hade jag ju redan två barn!!!

Jag är stolt över att de vuxit upp till trygga självständiga individer. Jag är lycklig över att de funnit kärleken och att de har jobb eller pågående studier. Eller både och ;) Så även om det blev lite tomt när två av dem mer eller mindre flyttade nästan samtidigt, så är det också skönt. Skönt att livet löper på som det ska. Och när de alla kommer hem med sina respektive och familj, så ja... då är det långt ifrån tomt här hemma! :) Och något år till får vi väl säkert ha yngsta dottern kvar. Hon är ju "bara" 18....  ;) 



Maria





5 kommentarer:

  1. Jag förstår att det känns lite tomt. Spännande med nya soffan och så himla roligt att piffa så här lagom till påsk. Ibland är det skönt utan barnen hemma men guuud vad jag kan längta tillbaks till den tiden när det var full rulle. Ha en mysig kväll vännen Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Det är både härligt och tomt när ungarna flyger ur boet :) Spännande med nya soffan, ska bli kul och ser hur det blir i erat Tvrum. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Ja de goa barnen... jag har ju bara två, men den äldsta har ju liksom inte flyttat bort, hennes rum står nästan orört fastän hon bott i usa så länge. Det skaver lite hos mig. Och nu har sonen börjat titta på lägenhet, det känns roligt eftersom han är mogen för det och tjänar egna pengar och även om mammahjärtat kommer kvävas ett tag så är det ju så det ska vara.... och jag har redan tänkt på grejor han kan få med sig ;)
    Nu har jag börjat hinna läsa ikapp i bloggvärlden, måste verkligen skicka massor av beröm och high-five till de fantastiska klänningsbilderna! Du är fantastiskt fin i dem allihopa, ja en del av klänningarna var väl "sådär" men du bär dem alla finemang. kram!

    SvaraRadera
  4. Ja jisses, trots att det är ett successivt förflyttande av tiden tillsammans när de blir allt äldre. Vi har nu varit på 3 lägenhetsvisningar på två dagar med store sonen. Till hösten blir det plugg och flytt för honom. Tur man har en 11-åring kvar hemma et tag till. Kram Mia
    http://happyvardag.se/2017/04/11/det-vi-inte-visste-var-lycka/

    SvaraRadera
  5. Jamen eller hur! Varför ska det vara så krångligt att få igång musikmaskiner eller tv-apparater. Herregud! Varför duger det inte med bara en fjärrkontroll, liksom!? Så glad att jag numera har tv genom antennuttaget i väggen och en fjärrka!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...