lördag 22 april 2017

Det blir en liten lillebror!


Hallå på er denna lördagsmorgon! Tittar in lite snabbt för att avslöja en av hemligheterna! Jag håller mig ju med en del hemlisar nuförtiden och jag vet att en del av er blir lite nyfikna ;)  Igår, när jag satt på tåget in till Stockholm så fick jag ett sms från en av döttrarna. Med en fin ultraljudsbild, som visade att Lillprinsens lilla syskon som ligger där och växer i mammans mage, det är en liten lillebror!  Jag kan väl erkänna att jag hade tyckt att det vore mysigt med en flicka denna gången. Tänk att få köpa och sy små söta klänningar i miniformat... Klart en klänningsgalen människa som jag, tänker så... ;) Men det spelar absolut ingen roll vad det är för kön egentligen och jag tänker att det blir roligt för lillprinsen med en bror, nu när det blir ganska tätt mellan dem :)  Runt mitten av september beräknas han komma, vårt andra barnbarn, dotterns och svärsonens andra son,  lillprinsens lillebror och övriga döttrarnas andra systerson... Redan efterlängtad förstås! 


När jag ändå var i Stockholm i spännande och pirriga ärenden igår, så kunde jag ju inte låta bli att slinka in på Newbie och shoppa lite blått ;) Jag tokgillar att shoppa små kläder till små människor. Lillprinsens välfyllda garderob har jag också varit med och bidragit till och mer blir det... Svårt att låta bli när man har möjligheten. 

Ja, den andra hemligheten då? Ja, den spar jag lite på. Jag kanske spar på den för evigt, vi får se... Jag var ju på "något" igår och jag hade med mig massor av tankar, funderingar och reflektioner. Så fullt i huvudet att jag var alldeles trött igår kväll, så orkade inte göra det här inlägget igår, som det var tänkt från början. Men det var en "rolig" grej i alla fall. Inget negativt eller tråkigt, men jag behåller mina reflektioner och tankar för mig själv som sagt. Och idag tänkte jag låta alla de tankarna och funderingarna vila, för idag blir det en mysdag med goda vänner! Vart vi ska? Vi ska till Winery Hotel och det ska bli så trevligt och mysigt att få rå om varandra tillsammans med de här vännerna. Behöver det nu, tror jag, nu när det är så mycket i tillvaron ;) 


Maria

10 kommentarer:

  1. Hej vännen! Men så jätteroligt. Stort grattis till dottern och hennes familj och till er också förstås.
    Är ju supernyfiken på igår, du får gärna maila mig;) ;)
    Låter som ni ska ha en toppen helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så mysigt! Grattis!

    Och hemlisar ska man avslöja först när man är mogen för det själv!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Men så roligt, grattis till barnbarn nr2. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Men så roligt, grattis till barnbarn nr2. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Grattis!! Vad roligt. Du fick ett gäng tjejer och hon får killarna. :)
    Verkar poppis att få barn i september. Tycker jag har hört många som ska ha då.
    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Åh så roligt! Stort grattis. :-)

    SvaraRadera
  7. Så underbart ❤️ ...
    Grattis mormor!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...