torsdag 20 april 2017

Rent galet!


 Ja, men alltså... det är rent galet vad tiden går snabbt! Vi har passerat mitten av april...


 Dagarna bara liksom swishar förbi! Fast det kanske känns så när man har så där lite typ massor att göra... saker som man bara vill ska vara undangjort... så där så man känner att tiden inte riktigt räcker till... när man håller på att göra om rummen här hemma och man har massa annat roligt inbokat också... och när man vet att man ska resa bort en vecka och man vet att man har en dotter som tar studenten sen...


Jo, lite så är det nog! Man undrar hur man ska hinna med allt ;) Man vill bromsa tiden! Den här veckan har det verkligen varit fullspäckat. Först jobb och kvällsmöte på självaste födelsedagen, sedan åkte vi direkt in till ikea för att fixa lite mera till TV-rummet... Sedan till stallet och hämta dottern, hem och äta chop-chopmat som vi hade köpt med oss... Igår efter jobb var jag och uträttade lite ärenden både åt mig själv och hjälpte en av döttrarna. Sen hem och städa lite här hemma....


Så ikväll, slutade sent på jobbet, hem och hämta dottern för att åka till stallet, hjälpte henne med att packa hökassar, lägga iordning mat, fylla på vatten, hem och fylla bilen med skräp för att lämna på återvinningen. Ner till affären och hämta ut paket, handla och sedan hämta upp pizza som vi beställde från bilen. Nu är pizzan uppäten och jag och Mannen i mitt liv ska krypa ner ute i badet om en stund. Känner att jag behöver koppla av, varva ner... imorgon väntar ett spännande och pirrigt möte... En hemlighet som kanske kan vara betydelsefull för framtiden?  Så väntas ett annat spännande besked imorgon också...  
Ledsen att jag varit usel att kika in hos er andra, men det har verkligen varit fullt upp... Rent galet! Och galet vackra är rosorna som jag fick av Mannen i mitt liv på födelsedagen! Lucky me, som har honom förresten! 


Maria

4 kommentarer:

  1. Ojoj, ja det där lätt som intensiva dagar. Ta det försiktigt bara vännen!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Heeeej,
    Känner igen det där... Tycker med det snurrar på för fort nu och vi har MASSOR av födelsedagar och kalasande denna månanden med.
    Roligt SÅKLART, men jag blir ju lätt hjärntrött och då kan det bli för mycket av det roliga med. Hade ju varit bättre att sprida ut det liksom ;-)
    Men jag tackar min lycka stjärna för att jag har sovmorgon och är leeeeedig imorgon.
    För ibland känner man ju liksom bara "inte en dag till, det gåååår bara inte", och då har det ändå varit kortvecka.
    Så sova länge, äta frukost, och en hel dag utan något inplanerat ligger framför oss. Me and my girl, som är påsklovsledig <3
    Njut av ditt bad! <3
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  3. Ibland undrar man: - Är det här verkligen livet??!!
    Blir bara fööör mycket ibland, även om många saker är roliga.. Jag försöker verkligen prioritera om mitt liv, att leva här och nu med all nära och kära. De materiella bleknar mer och mer.. även om det är kul att förnya sig ibland, men inte på et sättet man shoppade tidigare. Dessutom har vi drabbats av den förbannade "fucking cancer" med tragisk utgång av en kär släkting, och väntar besked på en väldigt nära anhörig "igen". :( Livet är här och nu, och det ska levas efter bästa förmåga!!!
    Hua, så tragiskt inlägg det blev...skratt* på Din födelsdag... Förlåt, och stort GRATTIS till Dig finaste Maria, och önskar Dig en toppenfin ledig fredag!!!
    Kram Kate

    SvaraRadera
  4. Ja det rullar på i full fart kan man lugnt säga. Åhh så mycket hemlisar du har man blir ju jättenyfiken ju. Hoppas du fick en skön och avkopplande stund i badet. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...