torsdag 13 april 2017

TV-rummets nya soffa...


Precis lagom till påskledigheten, kom den! Vår soffa till TV-rummet. När jag kom hem igår efter jobbet, så hade MIO levererat den. Ända upp på övervåningen där den ska stå. Så värt att betala för att själv slippa hyra släp, hämta och kånka upp... 


 Det var ju ett par månader sedan, drygt som vi beställde den, och jag hade faktiskt glömt vilken färg det var... Vi köpte den via hemsidan, och jag hade bara snabbt kikat på tyget i butiken innan. Jag blev positivt överraskad! Jag trodde den skulle vara mörkare. En riktigt skön behaglig grå färg och svarta ben med blanka "hjulfötter". Så snygg... Tycker vi i alla fall. 


Det blev ju så himla mycket luftigare och rummet känns bredare med den här soffan, mot hörnsoffan som vi hade innan. Men ni vet hur det är... det ena drar med sig det andra. Nu vill jag ha ett annat, lite mindre tungt bord... en ny matta... nytt överdrag till fåtöljen... 


Så har jag pratat ett tag om att tapetsera om. Ja, den är snygg tapeten som sitter där, men den äter ljus... och mina idéer äter energi från Mannen i mitt liv säger han... ;) Men jag tror faktiskt att i sinom tid, så kommer det upp en ny tapet där. Jag tänker mig en ljusare tapet. I randigt, något som matchar den rutiga sovrumstapeten där innanför...  Jag säger "fortsättning följer..." när det gäller Tv-rummet. Och nu ska jag göra mig klar för en tur in till stan ikväll.  Jag och Mannen i mitt liv ska testa Uppsalas nya restaurang Miss Voon.  Vad hittar ni på denna Skärtorsdags kväll? 


Maria

3 kommentarer:

  1. Det där blev ju toppensnyggt! Roligt med lite förändringar.

    Det ska bli kul att höra vad ni tyckte om Miss Voon sen. Här blir det en soft kväll. Behöver det efter den här veckan!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Tycker soffan är väldigt lik min kanske en aningens mörkare grå. Har du sprayat den ordentligt? Tycker att det är fint med lila till Kraaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...