onsdag 26 april 2017

När det bara blir Han och jag hemma en lill-lördag...


...eftersom minstingen bestämmer sig för att äta hos ena syrran... då passar vi på att äta sallad för mera "vuxna smaker". Chévre, rödbetor, valnötter, päron, mixad sallad och lite ringlad honung över...  
(Vi hade ätit samma sak även om minstingen varit med, men hon klarade sig utan den, ansåg hon utan att bli det minsta besviken ;


... eftersom det faktiskt är lill-lördag så unnade vi oss ett glas rött till salladen. (Inte ofta det händer mitt i veckan, faktiskt)  Vi testade vinet som vi fick av ena dottern och hennes sambo, som de köpte från en vingård när de var i Grekland i höstas. 


Jag dukade lite "vardagsfint" med nya underlägg och denimservetter och servett ringar... Mina nya skålar "Floris" från Rörstarnd som jag gillar så mycket... de är perfekt att servera lite bröd i.  Mannen i mitt liv fixade lite soft musik... 


Ganska länge satt vi och njöt av de goda smakerna och småpratade om ditt och datt. Mest jobb... Konstigt det där, vi har otroligt olika typer av jobb och även roller i arbetet, ändå kan vi reflektera så bra och förstå varandra rätt bra faktiskt!   Och jag som är lite av en "reflektör", som gärna reflekterar och analyserar... jag reflekterade över att nu är det snart "vardagsmat" att bli på tu man hand hemma vid middagsbordet. Nu när bara ett barn bor hemma. Förr var det lyx att få prata med varandra utan att bli avbrutna... Nu är det en självklarhet... Tiderna förändras.... ;) 


Maria

9 kommentarer:

  1. Så gott och mysigt. Valnötter och päron är så gott tillsammans.

    Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Gudars så god den salladen ser ut att vara. Måste jag göra någon kväll också och din coleslaw vill jag gärna ha recept på! Jaa var sak har sin tid, jag kan faktiskt längta att sitta och prata på tu man hand.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Åh vad fint och mysigt det där såg ut! Ja, det är rätt skönt när man får vara ensamma så där "till vardags" också! Hur mycket man än älskar ungarna :-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Vad härligt och mysigt det ser ut. Och visst blir det lite annorlunda när barnen växer upp. Min äldsta dotter ska flytta i juni. Så konstigt det kommer att kännas. Ha en fin dag Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Mysigt!!
    Visst har jag fullt upp men det gör inget! :)
    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Så mysig lill-lördag ni fick och gott i både glas och på tallriken. Ha en toppen helg. Kram

    SvaraRadera
  7. Så snygga underlägg! Vart har du köpt dem?
    Hälsningar Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är från IKEA. Jag hoppas de får in fler, för jag knep åt mig de fyra sista... ;)
      /Maria

      Radera
  8. Oj vad gott det låter, precis i min smak! Förutom att jag inte kan dricka rött vin (migrän), men vitt vin duger bra :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...