söndag 5 februari 2017

Myslördag


Vad roligt att ni delade med er av vad ni hade för er igår! Nu ska ni få höra vad jag gjorde.  Det är ju nämligen så att jag och Mannen i mitt liv är lite sålda på att åka till Stockholm, för lite småshopping, lite gott att äta, lite gott att dricka. Så bor vi ju gärna kvar på hotell också, fast det bara är typ 5 mil hemifrån oss... ;)  Ja, ni som har hängt med mig här ett tag har nog märkt att det är sånt vi ofta gör ;)  I alla fall... nu var det länge sedan vi hade en sådan helg, det var ju två månader sedan! Så för någon vecka sedan så föreslog jag för Mannen i mitt liv att vi åtminstone kunde ta en heldag i stan, utan att bo kvar på hotell. Eftersom vi var borta förra helgen, åker bort nästa helg och helgen efter det.... så kände jag att det kunde ju vara på sin plats att vara hemma någon lördag kväll hos sina barn. (Som man ändå inte ser skymten av haha...;)   Sagt och gjort. Vi tog bilen till Vällingby, hämtade upp dottern och hennes pojkvän där. Passade på att kolla in hans mysiga lägenhet, så nu vet vi var vår dotter håller hus på deltid ;) Sedan tog vi bilen in till stan, lämnade över bilen till ungdomarna och dottern tog den sedan hem till oss.


 Och vi...  ja vi gick först och köpte en klänning till mig, som jag hade kikat på, på nätet. Det var Mannen i mitt liv som tyckte det var dags att köpa en ny klänning ifrån just det märket. Jag köpte en i blått i höstas. Nu blev det en "sommarnyhet". Och även om det är en sommarklänning så går det att använda den redan nu med mörkare strumpor till. Sedan tog vi en liten lätt lunch på Boqueria i MOOD-gallerian, köpte en skjorta till Mannen i mitt liv, tog ett varv på Newport och hämtade lite inspiration där (kanske hittade vi nya klädbetjänter också ;)  och så kanske det bästa av allt... lite "häng" på Gaston Vin. Tokgillar att sitta i deras sköna rottingfåtöljer och prata om ditt och datt med bästa sällskapet. Så lugn och skön miljö där. Sedan tog vi en korv i NK-grillen innan vi rullade med tåget hem igen och blev upphämtade av dottern. En perfekt myslördag! Och myset fortsatte med hämtpizza, alla fyra döttrarna och Lillprinsen. 


Maria

3 kommentarer:

  1. Åhh ser att du fixat till lite på bloggen. Snyggt! Härligt att ha en mysig lördag med nära och kära. Tycker att den nya klänningen ser jättefin ut. Jaha du har också lite möbler ifrån den serien. Min svägerska har vitrinskåpet och tv bänken. Jag blev irriterad på gångjärnen som totalt flippade ut och så gick själva virket sönder när vi skulle skruva. Tur att vi är händiga här hemma så det löste sig till sist. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Låter mysigt! Nya klänningen ser fin ut. Märket?

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig lördag ni haft. Saknar ett sådant "häng" på NK här, de tog även bort caféet som fanns förut, vet inte riktigt hur de har tänkt sig.
    Jag vill också bo på hotell, men det får bli senare efter "du vet vad":)
    Klänningen ser jättefin ut, men jag vill ju se hela dig i den:)
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...