onsdag 1 februari 2017

Fortfarande vinter! Och vinterpiffat i uterummet...


Första Februari idag! Ja, det vet ni ju säkert redan ;) Så vet ni säkert att det fortfarande är vinter ute också. Även om det är snöfritt så är ju Februari i all högsta grad en vintermånad. Nej, det spelar ingen roll att det nästan är plusgrader dessutom... 


Lika förbaskat är det vinter än. Även om jag inte alls är någon vintermänniska, så gillar jag den där känslan man får när man myser inne med mjuka lite ulliga filtar, tända ljus och värmande brasa. 

Jag har inte ens tagit bort uterummets "vinterpiff" som jag tog fram till jul. Nej än har jag de vintriga plädarna kvar, de vintriga kuddarna som inte riktigt andas julkänsla, utan mera ... vinter ;)  Fuskbarret med ljusslingan sitter kvar runt taklampan. 


Kanske har jag piffet var där ute just för att jag tycker att det där underbara rummet är så där extra underbart just vintertid? Så härligt att sitta där och se ut över trädgården och mot skogen, genom fönsterpartierna. Sitta där och njuta av fredagsmyset, helgfrukosten, lördagsvinet, söndagsmiddagen... 
Sitta där och känna den där känslan av att nästan vara ute.


Kanske har jag "vinterpiffet" kvar för att jag är lite svag för "Lodge-stilen". Med lite murriga färger, naturtoner och fjällkänsla... Eller känsla av "jaktstuga".  Ja, jag kanske tänker lite konstigt, men det är sådan jag är.  Och har jag ingen fjällstuga, så får jag njuta av att ha vinterpiffet kvar i uterummet och därmed ha ett rum med "fjällkänsla" i alla fall ;) Är det förresten fler än jag som gillar "Lodge-stil"? 

Nu fick jag en väldig längtan till att hänga lite därute i helgen, faktiskt! =) 


Maria

11 kommentarer:

  1. Gillar stilen, gillar ditt jättefina uterum. Förstår att du njuter där:) Är inte alls avis;) ;)
    Nu slappar vi i soffan, helt slut i kroppen efter gympasset.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. En härlig stil och som du skriver lite fjällkänsla men ändå inte. Förstår att du trivs där. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Herre jisses så fint. Helt i min smak :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack för dina fina ord! De värmer! =)

      Radera
  4. WOW! Måste vara det snyggaste uterum jag sett! SÅ smakfullt och genomtänkt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack för de fina orden!!! Vad glad jag blir!

      Radera
  5. Jag gillar lodgestilen skarpt! Vi hyrde ju en stuga i Trysil som hade helt fantastiskt inredning i lodgestil, ville inte åka därifrån ;)
    Jo Howarden hemma hos oss står i vardagsrummet, i tv-rummet (vårt allrum på övervåningen) har vi ektorp som alla gnölar o ligger i och som är skönare för just det ändamålet, vilket howardsoffan inte riktigt passar till i vår tvmiljö med två resliga, långbenta herrar i familjen som tar mycket plats. kom precis på att sonen kanske få ta en soffa när han flyttar, jag skulle gärna köpa två Ektorp schäslonger istället... 😀 Kram!

    SvaraRadera
  6. Så mysigt i ert uterum, bara lite vitt på backen utanför så skulle allt vara fulländat för ändamålet...
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Så himla mysigt det där rummet så jag förstår att du älskar att sitta där. Inte det minsta konstigt. Och ja, jag tokgillar också lodge-stilen.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Vilken snygg lampa i taket! Var har du köpt den? Passar så bra in.

    Hälsningar Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är så fin, det tycker jag också! Det är en gammal lampa, som vi fått av svärföräldrarna, inköpt i en antikhandel.
      /Maria

      Radera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...