torsdag 9 februari 2017

Nya tavlor på plats och snart kommer den där känslan...


Ja men då var det torsdag igen då! Jag tycker veckorna bara swischar förbi! Eller förbi och förbi, vi är ju med, eller hur!? Jag menar vi låter väl inte bara vardagarna passera förbi och bara fokuserar på helgen som komma skall? 


Det kan lätt bli så faktiskt! Att man liksom vill att vardagarna bara ska gå, så man får komma till den efterlängtade helgen då man är ledig... Men man får ju inte glömma att även vardagarna är vårt liv... och... att veckorna består av flest vardagar. Jag försöker att leva så mycket som möjligt i nuet. Ta vara på livet. Jag har nog förklarat det mer än en gång här på bloggen, hur det har kommit sig att jag typ "lärt" mig det med tiden. 


Jag tänker i alla fall inte gå in på det nu. Det får bli en annan gång om någon vill veta. Men kom ihåg att njuta av livet, det går inte i repris!  Min "sista arbetsdagen-känsla"  är här. Ja, den är här även fast jag vet att jag ska jobba någon timme i morgon på förmiddagen. Ett viktigt möte på jobbet, som jag ska vara med på. Men det känns ändå att detta är sista arbetsdagen och sedan ligger helgen framför oss. Jag och Mannen i mitt liv ska ta en tripp till Örebro. Måste komma ihåg att kolla det sista så stallskjutsen är ordnad... Note to myself, bara ;) 


För visst är det väl så att även om man njuter av livet och tänker att man ska ta tillvara på varje dag, så är ju lediga dagar något speciellt.  I alla fall om man tycker om att vara ledig... 


Har ni förresten varit med om att det ena drar med sig det andra? Eller att plötsligt så händer det, man tar tag i det där som man tänkt på läääänge men inte gjort något åt??? I det här fallet syftar jag på mina nya tavlor i trappen. Varför säger jag mina om mycket här hemma? ;)  Det är ju Mannen i mitt livs tavlor också! Även om inte han propsat på dem, direkt... V å r a tavlor i trappen kom helt plötsligt upp, efter att jag (ja jag) ett längre tag funderat på att at bort tavellisten som fanns där innan, som det stod en större tavla och någon liten ljuslykta på, och sätta upp en trio med mindre tavlor istället.


Och plötsligt hände det, när det ena drog med sig det andra. När vi skulle få vår nya säng hemlevererad så skruvade vi ner både lampa och tavellist för att killarna som bar upp sängen skulle få så mycket plats som möjligt att komma fram...  Och då passade jag på att beställa hem några bilder och rama in och vips så satt dem där på väggen efter noga måttande.  Får jag säga att jag är nöjd? 


Maria

11 kommentarer:

  1. Viktigt inlägg! Viktigt att bli påmind om att leva livet här och nu. Viktigt att försöka ta vara på varje dag.

    Och ja, du får säga att du är nöjd med tavlorna. Otroligt vackra! Gillar dem skarpt!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Jag försöker verkligen att tänka som du, japp det gör jag. Ibland kommer jag på mig själv att vilja vara där framme eller tillbaks på den gamla goda tiden.. Ehh är det ett tecken på att bli gammal kanske. Nåväl tavlorna passar ju jättebra där och rätt som det är så händer det. Det har hänt en del saker här också idag. Återkommer om det. ha det fint vännen. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Snygga tavlor! Vart har du köpt dem?
    // M-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilderna kommer från Desenio, och ramarna från Ikea ;)
      /Maria

      Radera
  4. Vilka fina tavlor :). Det är nog väldigt lätt det där att referera saker i hemmet som sina ;). I alla fall när man själv köpt dem :-p. Jag tror nämligen aldrig jag skulle referera en Cross som mig tex ;). Haha

    SvaraRadera
  5. Ja, det är viktigt att ta vara på livet. Inte bara leva för helgerna, som du säger. Örebroresa låter trevligt!
    Hälsningar Annica

    SvaraRadera
  6. Så fina tavlor som kommit upp och så spännande att den händer en massa hos dig! Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Hejsan, hejsan!! Börjar med att säga att Din nya header är superläcker... :) Har tänkt skriva det flera gånger men det glömdes bort...
    Spännande och GRATTIS med något som är på G.. :) Inredningstidning på besök..?
    Snygga tavlor som kommit upp.. Själv planerar jag på tavelvägg i gamla lekrummet som nu är "ingenting-rum"...
    Kram från Kate

    SvaraRadera
  8. Hej Maria,

    Å tack för att du tittade in i min blogg! Jättefina tavlor och det passar verkligen toppen att hänga den typen i trappor. Mycket amerikanskt också. Indeed :-) Så hade vi det i både Maryland och i Florida.

    Har du tips på bästa hemsida för Klänningfabriken? Jag klickade runt lite på internet och det verkar vara ett mycket populärt plagg då det var enormt urplockat och slutsålt vad gäller både storlek och nyinkommet. För mig som har rumpa och bak som en riktig Zornkulla så är skärningen på Klänningfabrikens klänningar det bästa som finns för någon som mig :-)

    Ha en underbar dag!

    Kram, Anneli

    ps. är det OK om jag länkar till din blogg från min blogg?

    SvaraRadera
  9. Ja det bfår du absolut göra! Väldigt snyggt måste jag säga! Blev sugen på att ta tagi i vår hall. Det blir så att man förändrar här och där sen börjar man om liksom hihi. Visst är det skönt med helg och jag hoppas ni får en fin tripp till Örebro. Kram på dig vännen!

    SvaraRadera
  10. Hallå där!
    Men åååå nu vill jag också ha båtbilder i trappan...;) Supersnyggt!
    Å jag tror man säger JAG och MINA eftersom det ganska sällan är mannen i huset som köper nya kuddar eller piffar med blommor osv....
    Sen tror jag nog de flesta fattar att mannen är med och äger allt ändå...hihi....
    så säg du mina och jag....vi fattar att han är med på ett hörn...haha... fast jag förstår hur du menar för jag har känt samma sak både en och två gånger då jag skrivit så hos mig...hihi..

    Jag tror ni kommer få det toppen på makeriet. Själva restaurangdelen där ni säkert ska sitta är sig lik...det är liksom en annan avdelning de har byggt ut...hmm...fast man kan sitta o äta där med....haha...jamen det blir spännande att få höra sen om vart ni satt och vad ni åt.
    Själv har jag inte varit där så många gånger...
    Det lät ju som det blir svårt att få till en date i morgon....

    Vi får ta och dra ihop nån liten bloggträff i vår...det vore väl skoj?
    Ha en helt underbar helg nu!
    Kraaaaaam Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...