lördag 4 februari 2017

Vita liljor, men ingen soffa


Jag köpte ingen soffa igår. Nej, jag fegade ur totalt. Provsatt i några stycken men konstaterade att den vi redan har, den  är faktiskt skönast. Men inte snyggast... Alltså sofforna var sköna, absolut, men den vi har, har så hög rygg, så där är det svårt för Howardsofforna (och flera andra)  att matcha ;)  Jag ville i alla fall att Mannen i mitt liv också skulle provsitta innan vi köper något.  Vi får se vad som händer ;)


När Mannen i mitt liv kom hem igår hade han en stoooooor "blomstrut" med sig i famnen. Jag tittade nästan lite chockat på honom och sade något dumt i stil med "Vad har du gjort?" Mannen i mitt liv såg lite förvånad ut och dottern som stod intill, hon sade snabbt - "Frågan är väl vad du gjort!? ;)" Ja, det kan man ju undra, vad jag gjort för att förtjäna den blomkvasten? Klarade inte ens av att köpa en soffa ;)


I alla fall så var det meterlånga underbara liljor i vitt. Det bästa jag vet. Och det vet han, Mannen i mitt liv. Självklart blev jag superglad över blommorna men "ojade" mig över att jag var ju tvungen att kapa de fina blommorna för att få ner dem i en vas. Tror banne mig att jag ska köpa en superhög vas, för nu har jag fått sådana här magnifika liljor några gånger och det är ju så synd att kapa dem. Nu ska jag fixa iordning mig och "ta tag i den här lördagen". Har ni några planer för dagen? 


Maria




9 kommentarer:

  1. Åhhh, jag förstår Din ångest att kapa liljorna.... En stor vas är alltid en investering, och då får ju maken en anledning att köpa nya liljor, så den vasen kommer till användning.. blink*
    Tycker de röda mattorna ger ett varmt intryck i Er fina hall, och med hunden på den :)
    Vill också ha ett vinterrum, med en kamin, men det är en dyr investering...
    Idag hoppas jag på en utflykt som älskade maken föreslog igår kväll, men inte av samma anledning som jag tycker... ;)
    Ha det gott, vännen! Kram Kate

    SvaraRadera
  2. Men en soffa behöver man suga på länge vad man ska ha för nån!!

    Själv släpade jag hem en Magnoliagren som ett mindre träd igår efter jobbet och sa till maken att han kunde snitta den med en såg... faktiskt att han fick en liten kommentar också om att det var ju lääääängesen hans fru fick blommor...

    En underbar helg till dig Maria!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Åhh så fina blommor. Ja en hög vas är bra att ha. Jag vann ju en från Nittjö superfin. Våran nya soffa kommer om två veckor Ska bli roligt att piffa till det lite då. jag har tagit en paus nu från städning och plock. Orkar inte fara fram med förkylningen i kroppen. Har som mål att sätta mig ner i tv-soffan i ett tipp topp hem i kväll. ( vi får väl se) Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Så vackra liljor. Jag älskar doften av dem.
    Ny soffa är ju kul men ett svårt val. Många många soffor behöver provsittas innan man gör sitt val.
    Lycka till med soffvalet.

    Ha en fin lördag.
    /Kamilla

    SvaraRadera
  5. Åh liljor är såå vackra! Kul att bli överraskad med en sån bukett. Här hemma städas det i förrådet och ikväll blir det rockfest. Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Vackra blommor! Har själv en hög vas (billig!) från Ikea som passar för rejält långskaftade blommor, du får kolla in om det finns män där. Förstår dig med sofforna! Det är ju inte bara snyggstil man vill ha utan sköna just i tvmiljön, det är nog det jag syftade på att vi har vår i vardagsrummet där vi inte tvsoftar så mycket. Kram!

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker bukett! Och visst har du ändrat utseende på din blogg? Jättefint.
    Snygg du är med glasögon och allt. Det där med soffa är svårt, jag hade också fegat ur om inte D hade varit med:)
    I dag har vi hämtat nya fläkten och D har precis fått upp den nu. Inte helt klart med rör upp på vinden och så ännu, men en bit på väg i alla fall.
    Ha en fortsatt mysig kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Fina du, vacker bukett och vacker tjej kramis

    SvaraRadera
  9. Åh herrejisses vilka liljor!!!! Måste kostat en mindre förmögenhet! Man har man råd så spelar det ju ingen roll! Va fin du är också.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...