måndag 13 februari 2017

Ladda för nästa helg och en ny vas


Hoppas ni hade en lika fin helg som jag hade! Nu är det ny vecka och nya möjligheter igen! Har en stark känsla av att denna vecka kommer gå fort. Min tidigaste dag försvinner p g a möte, så det betyder lite mindre tid här hemma ;) 


Jag ska försöka hinna med att komma igång med lite "storstädning". Ta ett rum i taget, damma från tak till golv, torka lister, rensa ur i skåp, lådor, garderober...


Göra lite "vår-fint" hemma helt enkelt. Nu tror jag inte att jag hinner så långt den här veckan, just. Men om jag hinner börja åtminstone, så är jag nöjd. 


Det viktigaste den här veckan är ändå att fixa med en del saker inför nästa tripp...  Ladda för nästa helg ;)  På fredag morgon ger vi oss av på en långweekend, jag och Mannen i mitt liv.  Eller kan det verkligen heta weekend, när det sträcker sig över en helg, och in på nästa vecka? 


Måste ju bara visa er min fina vas också, som jag köpte för någon vecka sedan.  Den pryder soffbordet i "finrummet" med en bukett vackra blommor. Tycker så mycket om de här vaserna "Hammershøi" från Kähler.... Har en grå sedan tidigare och nu blev det en vit. Kan hända att jag kommer köpa en till, en lite mindre variant, fast i en färg, alltså inte grått, vitt, svart...  ;)  Någon som vill gissa på vilken färg? ;) 


Maria


10 kommentarer:

  1. Fin vas. Ja kanske ljusblå.. Ska ni fara iväg igen. Åhh så mysigt. Ha en fin dag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Då lägger jag min röst på den blå :))
    Så fint att ha lite att se fram emot!
    Vi ska med på en tripp i helgen med makens jobb, ska bli riktigt mysigt!
    Ha en riktigt fin vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hej hej finis!
    Ååå det låter ju som ni hade en himla mysig helg och jiiiises ska ni i väg igen...
    Ni baaaaaara roar er ni.....;)
    Å nog är det så att bubbel smakar extra bra i örebro......mooooaaahahaahahaaaaaaa....
    hahaha....höll på att skratta ihjäl mig här hemma...;)

    de där vaserna är verkligen superfina och jag gissar också på en blå..;)
    Å Nasta är en riktigt fin butik. Våra pallar i köket och mattan i matrummet är köpta där..;)

    Kraaaam och ha en fin vecka!
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Hej, alltid fin på din blogg och vasen gissar jag på en plommon färg.....;) Ha en fin kväll, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack för fina ord! Ha en fin alla hjärtans dag!
      Kram/Maria

      Radera
  5. Men så snygg Vas och ert vardagsrum också såklart. Ska ni iväg igen!!!!! Gud så roligt att bara fara iväg hit och dit.
    Ja det kan vara både blå och plommon, så jag lägger ner min röst. den vita var iallafall jättefin.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. De där vaserna är så fina! Och ert hem är också så fint! Så roligt att åka iväg igen, vart ska ni denna gång?

    //M-L

    SvaraRadera
  7. Storstädning låter inte jättekul haha men din vas är supersnygg. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Storstädning låter inte jättekul haha men din vas är supersnygg. Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Wow, så fint! var kommer soffa och fåtölj ifrån?

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...