måndag 6 februari 2017

Ny jobbvecka, sedan blir det en tripp till Örebro (Gärna Örebrotips, tack!)


God morgon Måndag! Ny vecka och nya möjligheter! Efter lite badrumsbestyr sitter jag nu och äter min frukostgröt. Tänker på att veckorna går så fort! Visst gör de? Jobba fyra dagar, sedan ledig tre. Det passar mig utmärkt! 


I Oktober 2014, tog jag och Mannen i mitt liv ett dygn i Örebro. Fikade på stan, tittade lite i några små butiker, åt en god lunch, tog en drink ute i höstluften, åt en god middag på mysig restaurang och bodde kvar på hotell. 


När vi satt i Örebros saluhall och åt lunch, då hände det en rolig grej, faktiskt... Det kom fram en för mig helt okänd tjej och berättade att hon läste min blogg! Jag blev såklart rätt överrumplad över att hon kände igen mig. Men det var väldigt kul att hon var så modig att hon gick fram till oss. Mannen i mitt liv tyckte för ett ögonblick att han var gift med en kändis haha...;) 

Vi har pratat om det några gånger efteråt, att göra ett sådant där dygn igen, i Örebro. Nej, det är ju inte säkert att jag blir "kändis" då...haha... men att åka till Örebro för myshelg i alla fall :) Och på Lördag är det dags igen! Vi har bokat samma hotell och så har vi även bokat bord till kvällen. Eller vi har faktiskt bokat två bord än så länge, så vi kan fundera lite tills lite längre fram i veckan. Det ena är på samma ställe som vi åt förra gången. Vi var helnöjda då, men det kan ju vara annat nu.  Det är Makeriet jag pratar om. Någon som har något att tillägga om den restaurangen? 

Själv gillar jag när restauranger inte bara har bra mat, utan att även inredningen är intressant och gärna att "damrummet" har det där lilla extra ;) Minns att det var rätt tjusigt inne i damrummet och att inredningen i övrigt var läcker. I alla fall då. Har ni några andra tips på restauranger, mysiga cafeéer, butiker jag inte får missa, trevliga ställen för en eftermiddagsdrink... Ja vad som helst som kan vara bra att känna till.  Jag tar tacksamt emot era bästa Örebrotips!  Vår förra Örebrotripp kan läsas här för den som vill. 


Maria


4 kommentarer:

  1. Kul med sådana dater. jag har aldrig varit i Örebro bara kört igenom på väg hem. Har ju en make som inte gärna stannar i städer. Hmm! Fast jag har bestämt att nästa gång vi ska ha en myshelg på hotell så ska det bli Örebro. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Tyvärr inga Örebrotips, har bara varit där en gång tror jag,
    men det är en mysig stad. Kul att få vara lite "kändis" :)
    Önskar en bra start på veckan.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Japp, ny vecka nya möjligheter.
    Hoppas på att jag inte ska bli sjuk. Tjejerna har varit och jag börjar känna av lite men ignorerar det.... Har ingen lust att bli sjuk och vill helst undvika att lille V blir det. Han o jag hänger ju hela dagarna. :)

    Mysigt med en tripp till Örebro. Låter som en bra plan.
    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Hej smulan....
    Nu tar jag mig tid o skriver...;)
    Såklart ska du få tips...
    Makeriet är jättefint... skulle tro att de byggt ut en del sen ni var där sist...för inte fanns glashuset bakåt då?
    Mycket folk i den delen på lördagar...så bra att ni bokat bord.
    Om ni vill ha tex rödbetssallad med chevréost och ett glas vitt till lunch så måste ni gå till Ingeborgs. (mycket folk där med) Om ni inte vill äta så gå i alla fall dit och ta ett glas vin. De har byggt ut och har en fin bar och inredning som jag tror du gillar...;) Lite franskt romantiskt Moulin Touche sådär. Ingeborgs ligger på Engelbrektsgatan (Engelbrektsgatan är alldeles runt hörnet från Makeriet, mot slottet till). På
    Engelbrektsgatan ligger ju även inredningsbutikerna CE, Asperum, Stilmagasinet och Care of home....;) Mitt emot saluhallen finns en inredningsbutik som heter deqour. mycket Artwood där inne...;) Fika i Stadsträdgården är mysigt... ligger i stadsparken på väg mot Wadköping. Min favvoaffär Nice lgger ju i Mariebergs galleria.
    Jag kommer gärna upp och dejtar med en stund om jag är frisk. Tror inte M kommer att ha tid tyvärr... han blir nog tvungen att jobba lite på lördag... Fråga om det är fnågot speciellt du är ute efter så ska jag se om jag kan komma på nåt mer ställe ni inte får missa...;)
    Kraaaaaam

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...