tisdag 7 februari 2017

Klänningsköpet. Min andra ifrån Stockholms klänningsfabrik


Nä men titta, här är hela klänningen som inhandlades i lördags! (i söndags fick ni ju se bara fållen nästan ;)  Det var ju faktiskt så att det var Mannen i mitt liv som tyckte det var dags att köpa en till klänning från detta märke. Nämligen "Stockholms klänningsfabrik".  I höstas köpte jag den här som Mannen i mitt liv tycke var en "WOW" ;) 



Någonting måste det vara som gör att Mannen i mitt liv tyckte att jag skulle ha fler av det märket, kanske för att den där blå var en "WOW"?  För jag fick nämligen veta att han hade beställt en i vinrött åt mig som julklapp. Tyvärr var lagersaldot inte korrekt fick han veta, så det bidde liksom ingen klänning då ;)  Och nu tyckte han alltså att det var dags att köpa en igen. Så i lördags var vi till en "anrik" butik för damkläder, nämligen Jacobssons inne i Stockholm.  En väldigt trevlig butik, med personlig service.  (Nope, inte sponsrad, men hade gärna varit! ;



Jag hade redan innan spanat in utbudet på nätet, och visste vilken jag helst ville ha.  och den är faktiskt ännu underbarare i verkligheten! Det är verkligen mina färger! Och modellen är förresten också så mycket "jag".  Klänningen passar galet bra ihop med de där "to die-skorna" (ja, det är fler av er som benämnt dem så, och jag kan bara hålla med!) och min nyaste Guess-väska som ligger och väntar på att det ska bli vår ;)  Ja, jag gillar verkligen klänningarna från Stockholms klänningsfabrik. Och... jag är rätt säker på att Mannen i mitt liv gör det med, för det är nämligen så att det finns en till därifrån som är "hemklickad" från Jacobssons hemsida, som han tyckte att jag skulle ha.  Så kanske ni får se en till snart? ;)


Maria

15 kommentarer:

  1. Så snygg klänning och den satt jättefint på dig. Just nu trivs jag inte alls i mina klänningar, måste bli av med några kilon först... Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha.... Du/Ni är ju galna ;) ;) Snygg som tusan var den och du klär i klänning. Mina klänningar ryms på 6 -8 galgar tror jag.. :)
    Ha det gott, kram Kate

    SvaraRadera
  3. Den klänningen är som gjord för dig, så himla snyggt! Så fina skor och väska också, jätteroligt med lite nytt:). Får nog kika in på den sidan snarast;)
    Ha en fin kväll. Jag väntar på D som sitter på tåget från Stockholm.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Alltså vad är det för man du har??? Kan man skicka sin man på kurs hos din?? Jag menar...M skulle aldrig våga köpa klänningar till mig....
    Sååååå snygg... både du o klänningen!
    Å skooooorna....jag provade dem faktiskt i en affär här i stan... (tror det var lika-samma)....men jag har så jäkla breda fötter så de klämde...:(

    Har svarat dig nere på Örebrotips....;)
    Kraaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha inte svarat...skrivit...;)

      Radera
  5. Så himla snygg du är! Älskar ditt hår! Klänningen, väskan och skorna är också jättesnygga!
    M-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, tackar för den komplimangen! Jag tycker också om mitt hår, mycket! Gjorde det dock inte som barn ;)
      /maria

      Radera
  6. Jag gillar också Stockholms klänningsfabrik! Jättesköna klänningar!

    Hälsningar Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är de supersköna! =)
      /Maria

      Radera
  7. Men åh vilka rasande snygga klänningar! Allihopa! Sitter som en smäck på dig. Jag har en OM klänning från rean väntar på posten, får se om den passar...Säsongens bästa har jag annars köpt på indiska, de hade en toppenmodell i höstas. Får se om den återkommer till våren. Kram!

    SvaraRadera
  8. Jättesnygg klänning!! Du klär den så bra. kram

    SvaraRadera
  9. Jag förstår honom. Så snygg! Den sitter ju som gjuten på dig! Och färg och mönster passar dig perfekt!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Jättesnygg klänning! Vill också ha! =D
    // Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är ju så skön också! :)
      /Maria

      Radera
  11. Hej Maria,

    Så vacker klänning! Precis så där skall de vara skurna för att passa mig.
    Stockholms klänningsfabrik har jag aldrig hört talas om, den måste jag kolla upp.

    Ha det gott!

    Kram, Anneli i Dalarna

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...