fredag 3 februari 2017

Han tycker att jag ska köpa soffa...


Mannen i mitt liv var på jobbresa till Tyskland i veckan. Vid en mellanlandning i Köpenhamn köpte han med sig lite godis till mig. Jag har aldrig varit speciellt förtjust i lakrits, men den här "chokladlakritskulorna med hårt överdrag" som finns i olika smaker.  De gillar jag mycket! En ny bekantskap som föll mig i smaken, när vi var på mat och vin-mässa i höstas. 


Passande nog så heter de  "LOVE"... ;)  Smak av svarta vinbär. Så himla goda är de. Han kom hem till Arlanda på förmiddagen, när jag var på jobbet. Han hade "mellanlandat" hemma på vägen in till sitt kontor, och då hade han lagt burken i min säng med en lapp med texten "PUSS" och ett hjärta, som jag hittade när jag kom hem sen.  Han kan han... 
Mannen i mitt liv!


Vad han mer kan, det är att lägga ansvaret i "ny soffa eller inte-frågan"  på mig!!! Jag är ju ledig idag, och han tycker alltså på fullaste allvar att jag ska åka in och köpa soffa själv! Det är ju inte det att jag inte kan ställa mig i kassan och köpa en soffa och få den hemkörd... det är ju inte det... men tänk om han inte tycker att den är skön? Eller ens snygg? tänk om jag väljer helt fel tyg? Jag vet ju knappt själv vilket tyg jag vill ha? I och för sig brukar det sällan vara han som får lägga sista ordet... men ändå... det hade varit skönt att ha en "medskyldig" om det inte blir bra.. haha... ;) 

Vi får se hur det blir med den saken... Jag tror att jag går in och provsitter, känner på tygerna och sen åker jag och handlar fredagsmys, åker hem och funderar på saken, samtidigt som jag äter lakrits och låter mig inspireras av ett nytt tjockt härligt inredningsmagasin.  Ja så blir det nog.  Eller så tänker jag "wtf, klart jag ska köpa soffan..." Hur skulle ni ha gjort? Eller det är klart att ni skulle åkt och köpt soffan när ni fick chansen, eller hur? ;) Kalla mig fegis... gör det! ;) 


Maria



5 kommentarer:

  1. Ja i den här frågan är jag rädd för att jag inte kan råda dig för här har du velepottan nummer ett..... Det händer.....men då gör Mr C ett stort kryss i taket...att jag tar ett snabbt beslut, tillhör den där skaran som vill fundera, vända och vrida och framför allt nu när jag försöker tänka hållbarhet och en långsiktig inredning, då blir det sannerligen inga impulsköp. Byrån jag fick häromdagen har jag bara kikat på i typ 10 år, ha, ha. Låååång startsträcka. Ett tips är att fråga om du får låna hem tygerna så du kan kika på dem hur de förhåller sig till övrig inredning i rummet plus ljuset, ta bilder med mobilen så du lättare kan se hemma om den kan passa. Ska bli spännande och se om det blir soffan eller ej. Ha nu en härlig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Oj, det var inte dåligt at få gå och köpa soffa bara sådär.

    SvaraRadera
  3. jag hade gått bananas och köpt soffan om han i mitt liv sagt så. Klart att han liter på dig och din smak. Ni är ja ända rätt så överens i det mesta eller? En soffa är ju ändå bara en soffa som går att byta ut, sälja eller så. Kraaaam pia

    SvaraRadera
  4. Jag hade köpt den direkt! Helt säkert!

    Hälsningar Annica

    SvaraRadera
  5. Jag drömmer om en ny soffa. Just nu har vi en svart skinnsoffa och visst fungerar den men jag vill ha en riktig tygsoffa. En grå, tror det skulle bli mjukare i rummet.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...