tisdag 14 februari 2017

Såklart kom han med blommor...


Alla hjärtans dag... undrar hur många geléhjärtan som äts idag?  ;)  Jag har petat i mig ett i alla fall. Mannen i mitt liv kom hem med en ask och undrade om han fick fresta med ett geléhjärta. Precis innan maten var klar ;) En aptitretare kan väl inte skada ;)


Annars brukar det vara jag som står för det där med att köpa hem geléhjärtan på alla hjärtans dag. Det är väl liksom på den nivån vårt firande ligger i denna familj. Geléhjärtan, chokladhjärtan, "godare middag" eller fika... ja typ så.  Jag brukar faktiskt köpa något litet till Mannen i mitt liv och barnen också. Trislotter, biobiljetter eller andra små presentkort. I år blev det inte just någonting från min sida. Några presenter blev det inte eftersom hälften inte ens är hemma här ikväll.  I takt med att barnen blir äldre så har de andra "hjärtan" som de firar med.  Känns konstigt att ha alla hjärtans dag-presenter som ska levereras i efterskott. Då kan man ju köpa presenter när som, tycker jag nog. 

Något fika hade jag ju kunnat köpa hem, eftersom det faktiskt är tisdag och allt... Men med en jobbdag från kl 6:15 - 18:00,  och ovisshet om vem som skulle skjutsa till stallet, så blev det inte så. Fast... när Mannen i mitt liv kom hem från att ha skjutsat till stallet, så hade han alltså geléhjärtan med sig! Jag hade ställt en fråga om fika, och han och dottern svängde om affären och fixade det. Och geléhjärtan... Och... såklart hade han dessutom köpt blommor till mig! Om jag tänker efter så tror jag faktiskt att jag får blommor eller något annat varje år på alla hjärtans dag.  Jag har det bra, jag :)  Så lite  (färdigköpt) kladdkaka och ett och annat geléhjärta, det får bli vårt "alla hjärtans dag-firande" för oss som är hemma.  Hur är det med er? Firar ni? Hur i så fall?  Förresten... här ser ni min gråa Hammershøi också ;) 


Maria

7 kommentarer:

  1. Kram till dig på Alla hjärtans dag min vän <3. Söt bukett du fick.
    Vårt firande är inte så mycket, men jag hade köpt en liten grej till Daniel. Och jag och sonen tog en mysig fika på stan.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hahahaaa va rolig du är...(inne hos mig alltså;) det blev faktiskt ganska joligt...hahaa.....

    Vilken gullig man du har och vi firar också bara lite lagomt sådär...
    Här blir det sen middag med köpesallad och citronvatten...
    Du har så fint så fint.
    Vasen var verkligen superfin och tavlorna...stort gilla p dem!
    Kraaaaam Katarina

    SvaraRadera
  3. Njä vi har nog inte firat idag. Mannen fick en liten paket av mogen annars inget. Här finns kärlek varje dag. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Njä vi har nog inte firat idag. Mannen fick en liten paket av mogen annars inget. Här finns kärlek varje dag. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Alltså... du har så fint hemma! Och vilken snäll man!!!!

    SvaraRadera
  6. Vilken gullig man. Min sambo låg i magsjukan så han fick lite gott av mig istället :) Kram

    SvaraRadera
  7. Vi firar inte så jättemycket vi heller. Jag brukar hinta om att det är alla hjärtans dag. Ta fram lite hjärtan ljusstakar och sen är det inte så mycket mer. Jag fick också röda rosor :-) Varför jag vill ha enplanshus är för att jag vill kunna åldras och slippa gå i trappor. Komma fram med rullatorn Fniss! Tycker som du att det är tjusigt med stora halvhöga hus som ert. Kraaaaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...