lördag 25 februari 2017

Plockar och placerar om... och om igen...


Nu har jag kastat ut den där vissna blomman som stod i hörnet. Det slutade nämligen med att det bara var en stam kvar, så det såg ut som en blompinne enbart...


Istället för att stoppa dit en konstväxt tänkte jag att jag testar med en tåligare blomma. Lite mindre denna gång. Utfall att den dör, så var den åtminstone inte lika dyr som den förra... Plockade ner en som vanligtvis står i badrummet.


Är man inredningsnörd, så kan man ju hålla på att plocka och placera om saker flera gånger om, innan man är nöjd... Om man blir nöjd...


Fina timglaset som jag nyss köpt härifrån av Malin, det törs jag inte ha i den där nivån när Lillprinsen kommer...  Men tomflaskor är ju så gott som gratis ;) 


Så kan man ju testa att vända på boken. Och ta bort doftljuset...


Ja, så där kan man hålla på hur länge som helst... Fundera på om det blir bra eller inte... Tänka att om det blir bra att ha en pall med en växt där, så ska den väl vara svart istället? Så det hänger ihop med skåpet. Och kanske då en ljusare kruka? En lite roligare kruka? Eller kanske lite färg på krukan? 


Sen när dottern kommer hem och man visar vad man håller på med, då kan man tillsammans konstatera att sjalarna på krokarna, de ska nog bort. Även om de är vackra i sitt slag, så blir det aningen för rörigt... 


Plötsligt så har man placerat ut ett ledljus...


När det blir kväll, så lyser det lite hemtrevligt och välkomnande där i hallen...


Sen kan man ju komma på tanken att placera sin snygga ljusblå väska tillsammans med den bruna väskan som enbart är en dekoration, och aldrig används... Ja, man kan hålla på hur länge som helst!  Kanske har man funderat klart innan helgen är slut? ;) Idag tänkte jag dejta med mina döttrar i Mall of Scandinavia, kanske råkar jag på något där som passar? I trängseln med alla andra som fått lön...? Utom jag som får på måndag ;) Vad hittar ni på denna lördag? 


Maria

7 kommentarer:

  1. Du är rolig du. Ja kanske så man ska göra jag är nog inte lika nördig som du och så har jag inte lika fint heller Ha Ha! Men flyttar på saker gör jag enligt maken i alla fall. Gulligt med väskorna på krokarna. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Skratt*... Hur man kan hålla på... lite smått galet ;) ;) ;) "Boken inåt, inga sjalar och ledljuset blev bäst tyckte jag!!
    Meeeen vilket hotell....wow. Och apropå inrednings detaljer; - Hur tusan hann du med att se det...? säger maken ofta när jag påpekar - Såg du....?! Ha ha ha... Kvinnor kan :)
    Önskar Dig en härligt solig lördag, kram Kate
    PS. Ska pröva att jobba med vitskjorta... Behöver ju inte ta den dyraste... ;)

    SvaraRadera
  3. Hihi, det blev många varianter där:). Hoppas du hittar något fint på din shoppingrunda, fast jag tror nog du har mycket fint redan att plocka fram:) Det blev så mysigt med det tända ledljuset. Och det var nog rätt att plocka bort sjalarna, det är stilrenare utan dem.
    Ha en fin lördag vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Blå väskan bort.....bruna kanske....är det en ljuslykta som hänger där? Om du inte tänder den....bort. Sjalarna absolut bort. Hellre för lite än för mycket. Balans är A och O. Kram och lycka till, det blir nog bra!

    SvaraRadera
  5. Haha, jaa du, så där kan man verkligen hålla på hur länge som helst. :-)

    Själv har jag varit på gymmet och sedan fått ut en massa kläder till försäljning. Trist att slänga.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Snygga förändringar du gör. Jag tycker också om att plocka och ändra, hade tänkt ändra härmed lite nya växter och beställa kuddar, filtar m m men inte haft nån lust nu när ryggen krånglat. Lovade att hjälpa sonen också men det får bli senare. Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Du är så himla bra på att få till detaljerna i inredningen! Mycket snyggt!
    // M-L

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...