söndag 26 februari 2017

Söndag eftermiddag


Det är bara S Å fantastiskt skönt att det är ljust så länge! Jag kan inte beskriva hur skönt jag tycker att det är att sakta men säkert gå mot vår.  Allt känns mycket lättare och gladare när ljuset återvänt ;)


Mannen i mitt liv har varit på fjällkonferens sedan i fredags, så jag har verkligen fått en massa gjort här hemma. Konstigt det där, han åker iväg och roar sig (eh förlåt, jag menar förstås konfererar... ;) ) och jag njuter av att rensa och plocka... haha... 


Fast jag har ju inte bara "jobbat och slitit"... Igår åkte jag ju till Mall of Scandinavia med alla döttrar och Lillprinsen! Vi hade en väldigt mysig dag där, med god och supertrevlig  lunch tillsammans  på Vigårda. Lite shopping blev det minsann också. Lite nytt till vårgarderoben. 


Något i inredningsväg blev det inte igår. Jag köpte nya kuddar (ja, jag är verkligen besatt av kuddar, tror jag?) hos Mio för ett par veckor sedan.  Två blå-vitmönstarde och två mintgröna. Hade fått för mig att jag ville ha lite mintgrönt till det blåa och gråa i finrummet, och det kändes helt rätt när det kom på plats! Jag var lite på jakt efter något mer i mintgrönt, men hittade inte riktigt något som kändes rätt.


Måste bara nämna att det där maffiga doftljuset jag har på bordet, det doftar alldeles alldeles underbart! Som nytvättade lakan, typ. Så heter det soft chambray också ;) Jag fick det i julklapp av mina svärsöner, som tyckte det var supersvårt att köpa julklapp till mig, eftersom jag ju alltid köpte det jag ville ha själv... Tyckte de lyckades bra! Tänker använda skålen till godis eller något, när den är tom. 


Jag och döttrarna har varit på Mio idag med och köpt lite smått och gott, men det får ni se en annan dag. Plus att jag nästan har chockat mig själv lite och köpt något som jag köpte igår också, fast i en annan färg. Återkommer en annan dag om vad det handlar om ;) Nu ska jag ta en kopp te och umgås med Mannen i mitt liv, som återvänt från fjällvärlden ;) 


Maria

6 kommentarer:

  1. Lika snyggt som alltid hos er! Men nu blev jag ju jättenyfiken på vad du shoppat?!:) Jag skulle åkt till Mio idag och kompletterat med en kudde till, men det glömdes bort, inte vet jag hur det gick till;) Tack fina du för hjälpen med vårt val av lampa. Det är jättesvårt, jag ändrar mig hela tiden, men från första början tyckte jag den "smalare" höga. Vi får fundera mera:)
    Ha en riktigt mysig kväll nu när mannen din kommit hem igen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Liknande dag du och jag igår, men jag hade ena dottern med på mor-och-dotter-dag till Avesta, där MIO lockade mest, men köpte även kläder på lilla Krylbo´s Franzens, Har du stannat till där någon gång på väg till Dalarna? Säljer bla Hillevi of Sweden, Vero moda, Soya concept, men till en bättre prislapp. Så lite mer vardagskläder i garderoben finns det nu. De har även inredning, men inte speciellt mycket kvalitetssaker kanske. Men ett och annat fynd kan man göra på den sidan...
    Ha det gott, kramis från Kate

    SvaraRadera
  3. Ni har så väldigt snyggt hemma! Riktigt vackert och klassiskt!

    // M-L

    SvaraRadera
  4. Hej raring och tusen tack för dina fina ord hos mig... jag vet att det blir bättre fast det hjälper inte just nu...♥
    har läst i kapp mig lite och åååååå nu vill jag verkligen också åka till London igen... otroligt fina bilder och vilket hotell! Wooooow...
    Så skrattade jag faktiskt högt (vilket var skönt just i dag) åt ditt pysslande där på pallen...hahahaa...
    Jag är prixis lika nördig och det där är prixis varför jag oftast aldrig får hela huset städat samtidigt... jag börjar alltid hålla på så där just då... flyttar o ändrar....vrider och suckar....haha... men roligt är det! å fint fick du på pallen....i alla varianter..;)
    Mysigt med en heldag med döttrarna och kuddmani....ja den sjukan har vi både du å jag..;)
    Kram o ha en fin dag!
    Katarina

    SvaraRadera
  5. Har sagt det förr,älskar ditt hus kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...