måndag 27 februari 2017

Du köpte väl en riktigt dyr???


Ja, det var faktiskt det första Mannen i mitt liv sade, när han såg urnan som jag hade köpt när han var på fjällkonferens.  Sedan fortsatte han "Om jag ska ligga i den när jag är död, så vill jag ligga i en som är dyr... det är jag väl värd..."  


Jag fick väl lov att bekänna att den var verkligen inte dyr, den kinesiskinspirerade urnan... Och nu kan man ju fundera varför i herrans namn Mannen i mitt liv pratar om att hans aska ska ligga där???? Jo, det är så vi skojar om saker ibland, lite blandat med viss underton av allvar, han och jag när vi pratar om livet. och döden... tydligen ;) 


Jag har ibland sagt att jag tycker det är lite knepigt det där med gravstenar, att ha en grav att gå till. Det är ju fint, men det kan ju också göra att man känner sig mindre flyttbar tänker jag... Och så har jag väl skämtsamt sagt att om han dör före mig, så vill jag ha hans aska i en urna hemma ;)  Lite morbid humor kanske...  Men så här för ett tag sedan så nämnde jag att jag så gärna ville ha en blå urna i kinesisk stil. Till "finrummet". Och när Mannen i mitt liv hörde det, så skämtade han med en fråga: "till min aska?" På den vägen är det... och då tyckte han alltså att jag skulle ha köpt en dyr och fin urna... Nu tyckte han att urnan var fin ändå! Och det är inte alls tanken att hans aska ska ligga där i! Ingen annans aska heller! Och förresten så undrar jag varför jag ens skämtat om att just hans aska skulle ligga i en urna hemma...? Jag har aldrig tänkt att jag ska vara den som blir kvar sist... haha ;) Ursäkta om det blev lite "magstarkt" inlägg, och att ingen tog illa vid sig på något vis av någon anledning, men det ska ses med humor och glimten i ögat! Ibland måste man få skämta om saker och ting här i livet  =)  Men visst är den fin, urnan? Som bara kostade mig ett par hundralappar ;) 


Maria


10 kommentarer:

  1. Hihi, ni är för roliga:) Jättesnygg urna du köpt.
    Vågar jag tala om att vi har kaninens aska i en låda i hallen. Kaninen dog för säkert 7år sedan.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Haha... så himla kul inlägg! Klart man måste få skämta till det, och du "ber ju om ursäkt" samtidigt! Den som misstycker, den är lite torr haha! Snygg urna också!

    SvaraRadera
  3. Jamen så klart att man måste skämta om allvarliga saker. Hur ska man annars klara av livet som är så himla allvarligt ibland. Snygg urna. jag som tänkte att jag skulle göra ett inlägg om mina blåvita porslins-skatter. Det får dröja.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg urna! Passar perfekt in hemma hos er! Stil!

    // M-L

    SvaraRadera
  5. Haha, jag tyckte det var roligt i alla fall. Jag tror att det är jättebra att kunna skämta om det som är jobbigt också, för att liksom lättare ta det till sig. Och det är väl en jättefin tanke att ha mannens aska kvar hemma <3

    Jättefin urna var det i vilket fall. Med eller utan aska.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Vilken snygg urna, trodde sådana var jättedyra. Kul att man kan skämta om sådana viktiga saker...
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Hejsan!
    Vi gillar din blogg och undrar om ett samarbete med oss skulle kunna vara av intresse?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad roligt att ni gillar min blogg! Nja... jag vet inte riktigt hur jag skulle göra bra inlägg med era produkter ;) Tack ändå, för förfrågan :)
      /Maria

      Radera
  8. Superfin :)

    He he, ja jag har med en heeeel del galghumor i just det ämnet;)
    Kanske för att jag varit nära döden och då ville komma fram till hur jag vill ha det så mina nära inte skulle stå där rådvilla..
    Nu slapp de ju det tack o lov, men jag kan tycka att det är ganska juste att tala om det.
    Jag vill ABSOLUT inte ha nån gravsten utan helst av allt bara strölsslas ut över havet...
    Vill inte skapa krav på dem som är kvar, jag finns ju isf i minnet och inte i en sten...
    Det har jag bestämt mig för iaf.

    Ha en finfin onsdag!
    Kraaaam Anna

    PS: fick med en check och den användes till en sittpuff i grå sammet. Den blev ju i stort sett GRATIS med den checken ;-) Fast jag får vänta på den tills i slutet på maj, men det gör inget. Hinner inte fixa klart med allt sånt innan dess ändå. Vi planerar ju att gå ut till försäljning i augusti då vi vill fixa klart en del saker först. Ds

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...