söndag 12 februari 2017

Nu kan vi nog Örebro för ett tag


Söndag kväll och vi är hemma i vårt kära hem igen efter ett Örebrodygn. Vi har haft det riktigt mysigt.  Kul att åka någon annanstans än bara till Stockholm jämt ;) I bilen på väg ner så fick vi båda en längtan efter det där med att åka till Västkusten och Bohuslän... Örebro ligger ju efter vår väg ner dit, så därför kom väl den känslan och längtan. Samma väg liksom. Det var nog det som fick oss att prata ganska mycket om våra drömmar om ett eget hus någonstans i Bohuslän.


Jag hade fått ett tips på en butik i Örebro, som Helena trodde att jag skulle älska... Tänk så rätt hon hade. Jag "ååh:ade" och tindrade med ögonen mest hela tiden som vi befann oss i butiken som var fullspäckad med saker i New England-stil! Mycket Ralph Lauren, som jag gillar!!!! Tack Helena för det fina tipset! 


Där fanns så mycket fint och så mycket som jag skulle velat köpa med mig hem. Men man ska ju liksom ha plats också... Tänk när vi har det där stället i Bohuslän... Ja, jag vill hellre säga "när" än "om", faktiskt. Det känns mycket bättre. Det är en plan vi har om allt går som vi tänkt oss här i livet ;) 


Så vad gjorde vi mer i Örebro? Jo, vi tog en lunch på Ingeborgs, som Katarina tipsat mig om. Ett riktigt mysigt ställe, inte så mycket folk, så det var lugnt och skönt. Vi åt en god varm rödbetssallad. Tack för tipset! Sedan blev det lite häng i Saluhallen. Där var det rätt mycket folk, men vi hittade snabbt en skön plats att slå oss ner på, och där satt vi och myste och pratade Bohuslän och allt möjligt annat... Och jodå en och annan offentlig puss blev det med. När vi gick ut därifrån skrattade jag gott, för när vi satte oss i soffan därinne, så stod det en permobil parkerad precis intill oss, och efter en stund så hade vi fått sällskap av ett gäng i 55-årsåldern två kvinnor och en man, som satte sig vid vårt bord. Jag tyckte att mannen tittade lite på oss då och då. Och när vi sedan reste oss för att gå, så säger mannen riktat mot Mannen i mitt liv "Jasså du kunde gå..." och när vi kom ut så "trillade kronan ner", mannen syftade ju så klart på permobilen och trodde att det var Mannen i mitt liv som ägde den... Det var lite komiskt. Inte för att det är komiskt att någon behöver en permobil, det är inte så jag menar, men just att mannen ens sa så till oss... det var lite roligt ;)


På väg tillbaka till hotellet, slank vi in på Makeriet för en drink. Och innan vi gjorde oss iordning för middag, så tog vi oss en bastu på hotellet. Åh, så skönt, jag har inte bastat på flera år! Längtar faktiskt efter att vår bastu kommer stå klar. Till middagen hade vi från början två bokningar, en på Makeriet och en på Kitchen & Table. Men Makeriet hade en något begränsad meny för vår smak, tyckte vi, så vi bokade av den och åt vegetariskt på Kitchen & Table. Fast vi började med en charkbricka. Däremot så avslutade vi vår Örebrokväll på Makeriet med ett glas champagne. Efter en ordentlig hotellfrukost så rullade vi sedan hem under förmiddagen. Och med mig i shoppingkassen hade jag faktiskt en sak som jag varit ute efter ett tag. Nämligen klockan på spisen. Den köpte jag i den där fantastiska butiken, Nasta Gård, som jag hade fått tips om. Nöjda och glada över vår Örebrotripp, men nu kan vi nog Örebro för ett tag. Nästa gång som vi vill åka någon annanstans än Stockholm, så får det bli något "helt nytt" ;) 


Maria

5 kommentarer:

  1. Vad kul att det blev så bra med mina och Katarinas tips.
    Ja det är ju kul att se olika platser när man är ute och far.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Nu var det lääänge sen vi var i Örebro på weekend maken och jag... Vi var där några år på rad, sen ville vi göra nåt annat!! Kanske dags att ta en ny tripp dit...?!
    Ha det gott, vännen! Kram från Kate

    SvaraRadera
  3. Så mysigt ni haft det, vi har aldrig varit i Örebro. Den butiken ser ut att vara i min smak också:) Tycker det låter jättebra när ni säger "när" och inte "om" ni ska ha ett ställe i Bohuslän:) Hoppas det blir snart:)
    Såg denna blogg och tänkte på dig, en matlagningsblogg som denna månaden har enbart vegetariska recept http://blogg.svt.se/susanne/ . Fast du kanske redan visste om den, men i alla fall verkar vara mycket gott där.
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Den där butiken blev jag nyfiken på förstås 😄. Ska tänka på det om man vill göra en utflykt, vi har en knapp timme till Örebro men nu är det länge sen jag var där. Typ 10 år sen, ops! Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken fantastisk helg ni varit ute på! Kvalitetstid på hög nivå. Och vilken inredningsinspiration, förstår att du ville köpa med dig hela butiken hem :)

    Önskar dig en fin vecka!

    Kramiz aka

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...