torsdag 2 februari 2017

Ingen julhund men de röda julmattorna ligger kvar i hallen...


Nej men är människan helt galen??? Julmattor? I Februari??? Alltså... har man julmattor ens? Ja, kanske era tankar går så, när ni läser rubriken? Eller så tycker ni det är helt normalt eftersom ni har det på samma vis hemma i er borg...? ;) 


Nja, nu vet jag inte om jag egentligen ska kalla dem julmattor... trots att de är röda. Vi hade sådana här mattor fötrst, i hallen, sedan behövde de bytas ut för de var inte helt fräscha. Och då köpte vi ett par ljusare som går i naturvitt och blått. Den ena av de mattorna flyttade ut till uterummet när det fick golv strax före jul, och då blev det nya i rött igen till hallen. Till jul. Jag ska köpa en större matta till uterummet, så de ljusa mattorna kan ta plats i hallen till våren igen. Hunden på bilden är ingen julhund heller, förresten. Ni minns kanske julkalendern Julens hjältar för typ 100 år sedan;) Med Jonas Karlsson som var julhunden ;)


Den där hunden han satt blickstilla precis hela tiden när jag knäppte de sista fotona. Jag undrar om han kanske hade fått för sig att det var honom jag fotade? ;) Men ser ni... kolla den stora gröna, eh...numera mer nästan helt bladlösa.... växten där i hörnet... Vad har jag gjort för fel??!!! Bladen blir bruna och ramlar av ett efter ett... 


Den åker snart ut och ersätts av en konstgjord växt. Där behövs inga gröna fingrar ;) 



Maria


8 kommentarer:

  1. Men vilken hall! Så stor! Och fin!
    Julhund... *skratt*... Men minns kalendern :)

    SvaraRadera
  2. Sötaste Ferry <3. Jag tycker du är så noga och fixar och donar hemma. Jag har inte ens olika kuddar efter årstid, men jag skulle gärna vilja ha det:) Så man får lite variation och inte tröttnar.
    Jag tror inte alls du gjort något fel med växten, ibland bara det blir så. Men den kan stå för mörkt, eller för varmt, oregelbunden vattning.
    De fina tavlorna, kommer de från samma ställe som de i köket?
    Ha det gott min vän
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi måste skrivit precis samtidigt:). Jag vill också förändra avståndet mellan oss, så himla gärna.
      Aha tack, då ska jag kolla in där. Det finns ju snygga inramade på NewPort också, men där är ju priset ett helt annat.
      Kram igen

      Radera
  3. Men lilla lilla sötisen...haha gud så gullig! Sally hon vänder oftast rumpan till när jag ska fota...haha... Jag tycker den där röda mattan verkligen var pricken över i:et där....men så har jag ju just fått nån slags nyupptäckt kärlek till röda mattor...;)
    Å din lilla "lodge" åååå gaaaah... dit skulle jag gärna ta med med mig pjäxorna (för den rätta känslans skull..:) och sippa på en varmchoklad med Mintu i...:)
    Sån tur att det inte var nu på lördag ni kommer...:) Nästa lördag kan jag absolut slita mig loss en stund (snickrande står på schemat) men jag kan inte lova att M kan.... jag tar däremot gärna en paus o fikar med er..;)
    Vi kan höras om det nästa vecka.
    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  4. Men vilken snygg matta sen. Passar året om. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Tycker inte mattan är nån typisk julmatta och den passade ju fint där... Och vovven som gärna vill vara med på bild är verkligen supersöt ;) Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Så fina tavlor! Vart är dem ifrån?
    // M-L

    SvaraRadera
  7. Näää, året-runt-matta skulle jag säga! Jag gillar såna, så fina.

    Och växten, kanske står den för mörkt. Garderobsblomma brukar klara dåliga ljusförhållanden bra, som ett tips.

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...