onsdag 15 februari 2017

Vart är vi på väg?


10 poäng: Vi reser från hemmets uppfart ca 15 min bilväg och stannar till på internationell flygplats, för att sedan färdas ca 2h45min med bevingat färdmedel...  Kanske tavlan/skylten som fortfarande står tillfälligt (sedan hur många månader?) placerad på panelens krönlist, kan ge er en ledtråd? ;) 


Ja men visst ska vi åka till England! Eller närmare bestämt till London.  Det blir några dagar med kultur och avkoppling. Jag och Mannen i mitt liv.  Så gott som första gången vi besöker London. Jag har varit där "över dagen" och hann med ett besök på Madame Tussaud och promenad genom en park, tillsammans med klassen när vi gick ut nian för snart 30 år sedan... (resterande tid av den veckan var vi i Hastings)  Vi har ännu inte bestämt/bokat vad vi vill hinna se och uppleva. Men det blir väl det "vanliga" som Buckingham Palace, Big Ben, London Eye, Harrod´s, Oxford Street...  You name it ;) 


Har ni några tips på affärer med fina barnkläder (jag tycker det är så kul att köpa kläder till Lillprinsen som inte finns här hemma) eller roliga fina leksaker,så hojta till! Eller annan rolig shopping! Dock ej Primark, det klarar jag mig nog utan ;) Har ni tips på bra restauranger så tar jag emot tips på det med ;) Vi har bokat en middag på Jamie´s Italian redan. Men vi ska väl äta fler gånger ;) Så ni som varit i London, dela gärna med er av tips och erfarenheter på vad vi skulle tänkas behöva känna till! 


Maria

6 kommentarer:

  1. Härligt med en resa inbokad.

    Ni som gillar NK - Fortnum & Mason är ett NK upphöjt till sju, typ. Älskar att gå in där för atmosfären. Inget direkt som varken du eller jag kanske hittar att shoppa, men det är riktigt coolt ställe. Tycker jag. Och faktiskt ändå helt ok att gå in med shorts och tisha och kamera på magen, typ. Ja du fattar.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Ja men det har jag ju läst innan. Åhh vad mysigt och kul. Jag har varit där en gång för längesedan. En fin stad och mycket att titta på. Att åka tunnelbana är ju ett måste tycker jag och så klart puben. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Åh, vad skoj. Jag och maken planerar precis att köpa flygbiljetter till London idag för att åka i maj. Ska bli så kul. Vilket hotell bor ni på? Ha en fin kväll. Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Men åååååå...åååååå....jag vill meeeeeeee.......
    Lova att ni dricker bubbel...;)♥
    Camden!! Ni måste ta er till Camden.. där finns många knasiga och roliga butiker... Bla. Lilly J och den där roliga skoaffären med bara helknasiga skor som man måååååste köpa...;)

    Ha underbara dagar nu... inte avis alls...;)
    Kraaam Katarina

    SvaraRadera
  5. Åhhh vad härligt! Så kul att få åka iväg själva så där :) En lisa för själen. Ha det så jättebra och myyyys!

    Helgkramar aka

    SvaraRadera
  6. Inte varit där men vill gärna åka! Hoppas ni får en toppen resa.
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...