torsdag 7 juli 2016

Sol, Kaprifol och månadens inlägg

Vad underbart att få vakna upp till ännu en morgon med sol!


Kaprifolerna blommar för fullt där de slingrar sig i spaljéerna på porchen. De doftar underbart! 

Vid vårt allra första hus, den lilla  "20-30-talsvillan" (ja, det byggdes 29-31 enligt de gamla ritningarna) i Dalarna. Där växte det så stora fina kaprifoler runt trappstolparna. Sedan dess har jag velat ha dem vid mina hus. Vid förra huset satte vi en utanför vårt sovrumsfönster, men när garaget byggdes efter något år, så blev det lite för skuggigt för den så den blev aldrig så fin som de vi har nu. 

Dalarna... på tal om Dalarna... Så var det inlägget om vårt midsommarfirande i Dalarna som blev månadens inlägg i juni.


Den som vill kan läsa inlägget Här. Det känns som att det var ett tag sedan det var midsommar? Men det är ju bara knappt två veckor sedan. Ja, det är väl skönt att tiden inte går allt för fort när man är ledig ;) 


Jag ska fortsätta min storstädning av huset nu. Idag är det tvättstugan som står på tur. 


Maria

3 kommentarer:

  1. Vackert med kaprifol. Härligt med dagar hemma och hinna med städning och annat nödvändigt. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Kaprifolen är vacker! Och nog är detta en härlig tid! Det gäller att njuta av den :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...