måndag 4 juli 2016

Flärd! När man känner sig lite bortskämd...

Nämnde ju igår, att jag shoppat lite flärd på rea...


Vi gick där i en av favoritbuikerna, Best of Brands i MOOD, i lördags.  Jag tittade efter en skjorta som jag hade spanat lite på i en tidning. Hittade tyvärr inte rätt storlek. Gick ett varv till för att titta på väskorna vi precis passerat. 

En jeansblå liten sak, ni vet en sådan där "hård och fast" rejäl sak med både korta handtag och långt axelband, ni vet en sådan där som känns helt perfekt när man lyfter upp den... Ni vet en sådan där som man kanske gärna skulle vilja ha... Precis en sådan väska var det som drog mina ögon till sig, där den stod snyggt uppställd på en hylla. 

Och den var blå. Jeansblå. Jag som är SÅ inne i en blå period nu... 

Jag håller upp den och säger till Mannen i mitt liv: - Visst är den snygg!? 

Mannen i mitt liv svarar: - Ja. Ska du ha den???

Lite halvfånigt svarar jag med en motfråga: Tycker DU att jag ska ha den? 
(alltså vad bryr han sig om vilken väska jag bär? Egentligen?) 

Som väntat svarar Mannen i mitt liv: - Det måste ju DU bestämma, om du vill ha den? 
(eeh... ja, så är det nog och visst vill jag ha den...)

Så fortsätter han sin mening: - Du kommer gå och prata om den där hela dagen annars, och så måste vi gå tillbaka. 
(Och det betyder att han tycker att jag ska köpa den. Det vet jag!)



Nöjd som en barnunge går jag sedan ut med en ny snygg väska som känns rätt lyxig. Kvittrar lite över hur nöjd jag är och vad roligt det är att göra ett fynd (ja, för det var ju faktiskt halva priset på väskan) och bekänner att jag faktiskt gillar lite lyx...


Mannen i mitt liv ler mot mig och säger att han vet det ;) Och jag, jag säger att det är han som gjort mig sån. Att det är han som skämt bort mig. För det är så det är! Så det så! 



Maria


5 kommentarer:

  1. Gosh så tjusig väska!!!
    Klart du skulle ha den :))
    Du, sååå himla gutt md semester nu du :))))))
    Ha en fin första dag!
    Kraaam Anna

    SvaraRadera
  2. Men å vilken underbar RL väska.... Ha en fin semester. Kram Jannice

    SvaraRadera
  3. Tror minsann vi har samma favoritbutik..... Supersnygg väska, vilken tur att du köpte den, annars hade du helt klart ångrat dig. Njuuut av din semester. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Haha, vilka sköna dialoger man har ibland. Som par känner man ju varandra rätt väl :-) Toksnygg väska!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...