onsdag 27 juli 2016

Innan semestern är slut...

En tygbit som jag köpte första veckan på semestern...


Tanken är att det ska bli en topp av den. Tanken var att den skulle vara klar innan vi åkte till Göteborg... Det kom annat emellan hela tiden... Tanken var att jag skulle försöka hinna "sno ihop" den idag... Men så fastnade jag vid att symaskinen och datorn inte ville kommunicera med varandra. Hade inte alls tänkt brodera på den, så jag hade inte behövt att det fungerade just idag... 
Men jag har inte maskinbroderat på ett längre tag och jag vet att det brukar krångla när datorn (ja, jag har en vanlig pc som jag bara använder med symaskinen) varit off länge, så tänkte bara testa... Skulle jag inte ha gjort just idag... Ni vet när något krånglar och man inte kan släppa det. Till slut verkade det som ingenting fungerade. Tanken slog mig att jag kunde slänga ut skiten genom fönstret... Men gjorde det inte. Stängde av och sätter mitt hopp till att Mannen i mitt liv kan agera min riddare på sin vita häst, som räddar mig ... eller datorn... 

Så ingen topp sydd idag heller... Nu är tanken att få den klar innan semestern är slut...



Maria

3 kommentarer:

  1. Hej hej!

    HAha aaaa jag känner igen precis det där...att man fastnar med något som egentligen inte är så viktigt just då...
    Du är så himla duktig! Jag lägger inte ens upp byxor o gardiner jag....suck...

    Å va duktig du var med skottkärran...
    Det där med olika högar på tomten känns igen...;) SÅ är det här med...hua hua... ju större tomt man har desto
    lättare är det väl att få de där högarna.....hua hua...
    Det blev jätte snyggt med det lilla planket där.
    Kram katarina

    SvaraRadera
  2. Jag hade nog slängt ut den genom fönstret, he, he.... Har liksom inte ditt tålamod vilket jag hade önskat för att kunna sy själv är ju så himla kul. Ett ursnyggt tyg som kommer bli en superfin topp. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Samma här. Krångel med maskiner är så tålamodsprövande. Klart du hinner klart innan semestern är slut. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...