måndag 18 juli 2016

Porch-Love

Sommarkvällar på vår porch...


Det är något alldeles speciellt att sitta på vår framsida en sommarkväll...


Vår framsida med verandan, som jag är så förtjust i!

Verandan, den typiskt amerikanska verandan, som går runt hörnet på huset. Vår veranda på vårt New Englandinspirerade hus..


Vi envisas med att kalla den "porch". Det amerikanska ordet för veranda. Passar liksom bäst så. 


Att sitta där i kvällssolen och bara njuta, det är livet det! Helst en sommarkväll, som härom kvällen med Mannen i mitt liv som sällskap och ett glas bubblande rosé... 



Men även en oktobereftermiddag med hög klar luft, en värmande kopp kaffe och en filt om benen... funkar lika bra det med! 


Sommartid doftar kaprifolerna och rosorna lyser röda! Det är helt outstanding att sitta där en stund, i friska luften. Blir vi frusna, kan vi ju alltid gå in och sätta oss på baksidan i uterummet... 

Kolla in den vackra svarta skönheten som jag fått av min vän Pia (med bloggen Hem Ljuva Hem). Hon har drivit upp den från frö! Tycker den är så vacker! 

Som sagt, det är något speciellt att sitta där, i lugnet på kvällen, och bara njuta... Jag är allt lite smått förälskad i den där verandan, den där porchen... 

Porch-Love, helt enkelt!


Maria

10 kommentarer:

  1. wunderschön!!!!
    ich liebe diese Porch!
    liebe Grüße
    Manu

    SvaraRadera
  2. Förstår dig fullständigt! Ser så himla mysigt ut! Och vad vackert det blir i kvällssolen!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Fattar precis vad du menar. Så känner vi för vår vinkel vid poolen. Kul att blomman lever. Tack söt för att du länkar till mig också. kan kanske locka till några nya läsare. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Den är så fin eran porch, så jag håller helt med och förstår att du älskar den.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Ja,ni har ju en sådan underbart hus.. Älskar att se bilder ifrån huset!! Mysigt att sitta där och läsa en bok :)
    Jag kan rekomendera iberco om ni gillar blandad tapas... :)

    SvaraRadera
  6. Ja, det ser verkligen härligt ut!
    Å jag börjar ju förstå känslan nu när vår altan växer fram :)
    DEt är en heeeeetl annan känsla än att sitta ute i gräset... :)
    Så jag tror allt du kommer övertala din man till en liten plats ute iaf;-)
    Natti!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Älskar ditt hem så fint kramis Diana

    SvaraRadera
  8. Så fina bilder. Tycker att era dubbeldörrar är så vackrat. Perfekt blågrå nyans.

    SvaraRadera
  9. Kikar i kapp lite nu när man är hemma efter div semester turer. Så fint ni har det på porchen....ja huset, fönsterluckorna och de vackra rosorna. Får ni ha de ifred för rådisarna? Ha en fortsatt fin semester :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...