tisdag 26 juli 2016

Baksidesfix

Idag har det fixats lite hemma på baksidan.




Man kan ju faktiskt välja hur man vill visa sitt hus, sin baksida som inte är riktigt färdig än...  Man kan ju bara visa det som är färdigt om man vill...

Eller så visar man hela, så som det ser ut i nuläget och så kan man ju berätta om sina planer också, om man skulle vilja det ;) 


Som ni ser så finns det lite smått kvar att göra på förrådet. Målning av baksidan. Men så händer det ju att man kommer på flera idéer innan man är klar med ursprungsmodellen ;)


Som att bygga till en liten skärmvägg på sidan om förrådsdörren, som en avgränsning till carporten. Den byggde Mannen i mitt liv för ett par veckor sedan och den har jag målat idag. (Ja, Mannen i mitt liv hade grundmålat den en gång, måste jag väl nämna för att inte ljuga... ;) Det blev mycket mysigare att sitta där i loungen, nu. Mindre insyn. Vi tänker oss någon form av grind eventuellt också.

Det här är en syn, som inte är speciellt smickrande att visa... Men  det kommer bli bättre. Mycket bättre. Bakom förrådet har det blivit en sån där yta där man slängt ner jordsäckar, dumpat diverse krukor, förvarat överblivna takpannor, lagrat virkesbitar som kanske kommer till användning...


Det röjs undan här nu, för det ska bli ett trädäck, ett golv istället för sand och singel och massa skrot... Ni kanske såg virket på de första bilderna. Det är på G.  Så ska ju fasaden målas också. Och ett litet skärmtak blir det nog kanske, eftersom jag tänker mig ett litet planteringsbord där bakom. Hoppas på att hängmattan får plats också ;) Den står inget bra ute på gräsmattan då vår robotklippare tycker den är i vägen ;) 

Det där med saker som bara blir liggandes... Vi har haft virkeshögar på tomten sedan vi röjde tomten och började bygga. Nedtagna träd och överblivet virke som skulle blivit ved. Men det blev aldrig så. Vi orkade väl inte riktigt ta tag i det, när det skulle ha gjorts och tiden gick... Sen tänkte vi att det är ju lika bra att köra det på soptippen. Men det blev inte heller av eftersom vi klantigt nog bytte bil för några år sedan, till att bara ha bilar utan drag. Att låna kändes bara omständigt, när det inte var mer panik än så... 

Nu har vi återigen bilar med drag, så imorse fick jag en idé om att vi skulle köra bort en del av högen i alla fall, eftersom soptippen var öppen idag. Jag körde bort all det överblivna virket. 12 skottkärror som jag dumpade i carporten.

Mannen i mitt liv hyrde ett släp och körde iväg allt, plus några stora stockar, till soptippen när de öppnade. Så skönt att bli av med en del av det i alla fall. Där det legat, nere i skogskanten hade vi tänkt röja upp och fixa gräsmatta även där, eftersom vår tomt sträcker sig en bit in i det som är skog idag. Vi prioriterade inte att göra planerad tomt av allt från början.

Jag tänker att det blir bra när det blir klart. Grannen håller på att anlägga pool, så det kommer att komma upp någon form av staket/plank på tomtgränsen. Om vi tycker att vi "orkar" så kanske även vi kommer vara med pool igen någon gång. Till och med jag som är badkruka av värsta sort kan faktiskt sakna poolen som vi hade innan vi flyttade hit... 

Ja, det finns lite fix att hålla på med, och det är väl bland annat därför som vi inte är redo än, för att skaffa fritidshus. Plus att det är en ekonomisk fråga också, förstås! 


Maria




3 kommentarer:

  1. Haha, skönt inlägg! Så där ser det ut här också. Förhoppningsvis blir det ett ryck i helgen.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. När man har hus så känns det som om man aldrig blir klar. Lite här och lite där som ska fixas till. Själv ska jag ev. måla garageporten idag om jag kan bestämma mig för vilken färg. Ha det fint! Kram/Pia

    SvaraRadera
  3. Ha ha du skulle se vår andra sida på tomten.... Era planer ser ut att bli bra trots stök och bök! Pool ja, saknar vår också som vi hade på förra stället. En dag kanske......

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...