söndag 17 juli 2016

Keramik från Nittsjö och DIY-lyktor i vårt uterum!

Titta här då...


Här har vi den ju! Vasen eller burken som det benämns som på Nittsjö Keramiks hemsida. För mig är det en vas, och jag föll för den lite enklare dekoren. Mycket av keramiken har ganska mycket "allmogekänsla" (mera färg och blommigt), och passar inte så bra med resten av min inredning här hemma. Men den här modellen "Dalom", den passar ju perfekt! Lite lagom "allmoge" ;) 

Gör sig snyggt tillsammans med mina "nya" ljuslyktor också! Det är egentligen helt vanliga förvarigsburkar från IKEA. Hittade dem när jag städade i tvättstugan. Den ena saknade lock och när jag ställde dem bredvid varandra så kom idén om att använda dem som ljuslyktor. 


Knåpade ihop en jeansdetalj som jag hängde på, och vips så var de klara! 


Maria


4 kommentarer:

  1. Tänk så märkligt ändå, jag har en vän här hemma som berättade att hon fyndat en Nittjökanna på loppis och jag hade aldrig hört talas om Nittsjö. Nu visar du en fin vas också. Vad fina dina ljuslyktor blev. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vilken jättefin vas!! Nittsjö har så mycket fint tycker jag. Och vad fint med jeansdetaljerna på lyktorna, du är så fiffig att få till det, önskar jag hade din förmåga att sy!

    Semesterkramar från aka

    SvaraRadera
  3. Keramik är så fint och vasen passar perfekt hemma hos dig. Lyktorna fick du till snyggt med jeansdetaljerna. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...