lördag 16 juli 2016

Lite avkoppling, lite fix, lite avkoppling...

Ledigheten rullar på! 


Det har blivit några dagar av fixande här hemma, efter Dalarnasemestern. Vi varvar avkoppling med fix med andra ord!

Fast det är mest Mannen i mitt liv som stått för det riktiga fixet. Bygga en liten väggsnutt på förrådet, sätta upp en sista list i badrummet, sätta upp en räckesbit på porchen, olja ett fönster som ska målas och sättas in....
Han har betat av lite sådana där "småsaker". Själv har jag mest skött markservicen, skjutsat till stallet, varit till veterinären och vaccinerat vovven, fixat med tvätten... Hade visst gjort en hel del, märker jag ;) Trodde mest att jag bara tagit det lugnt och försökt vila ut de där förbaskade nässelutslagen... 

Det är skönt med semester hur som helst! Att hinna med att fixa lite samtidigt som man kopplar av, och kanske gör ett miljöombyte också.

Nu när vi har fixat lite hemma, är det dags att koppla av lite igen... Västkusten, nästa... 


Vad gör ni på semestern? Fixar ni också lite hemma, eller kopplar ni bara av? 


Maria

4 kommentarer:

  1. God morgon Maria! Nuuuu har jag med semester och det ska bli så skönt att slippa ställa klockan på 05.20. Skönt att bara gå och skrota och fixa lite här och där... Vi har ju gansa mycket "fix" i och för sig eftersom vi bygger och snurrar om hela huset, då mittjobb ska flytta ner på källarplanet...
    Vi gjorde Er resa i Dalarna förra sommaren, maken och jag i bla Nusnäs och Falun. I år åker vi till norra Dalarana!
    Lördagskram till Dig från Kate

    SvaraRadera
  2. Själv börjar jag klättra på väggarna. Jag varvar också avkoppling med fix. Tvättar, fixar mat och städar. Och har hjälpt till lite med båten. Men jag blir galen på vädret. Blääääää vad tråkigt det är. Nu sjösatte vi båten äntligen igår, men det känns ju sådär att åka ut i det här mulna och småblåsiga vädret! Usch vad jag blev gnällig nu, haha!

    Tror inte det blir nån längre semestertrip för vår del. När den där förbaskade båten äntligen är klar så borde vi väl använda den, liksom.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Samma här..Lite fix lite slappa och så lite fix igen. Vi ska ta en sväng till Dalarna, (Dalhalla, Tällberg och Falun) och sedan lite högre upp i landet. Ska bli spännande och se din almoge stil Hi Hi! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Lite fix och lite semester är en bra kombo.
    Vi har kört samma. En vecka nöje och en vecka altanbygge. :)

    Spännande med häst! Ska den stå i något stall i närheten?

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...